L
plåtrickard plåtrickard skrev:
Ja alltså det spelar ju ingen roll hur bra vidhäftningen är plastisolen.. för den kommer ju släppa från plåten..
Men utan att veta vad det kostar så är det svårt .. kanske är prisvärt ändå
Frågan är bara hur länge det tar innan plastisolen släpper.
Om det bara är en tidsfråga så är det inte prisvärt

Som det är idag sitter den jätte bra kanske ska vänta tills det blir stora färgsläpp ?
 
R
Vi har oftast anlitat ett företag som använder Noxyde med väldigt bra resultat..
 
L
Vet du om de tog bort all gammal färg innan de målade?
 
L
C claym skrev:
Jag gjorde en liknande renovering för ett par år sen

[länk]
Tack för svar
Då måste jag bort med all färg oavsett om den sitter bra idag?
 
L Lien99 skrev:
Tack för svar
Då måste jag bort med all färg oavsett om den sitter bra idag?
Oj svårt att säga, jag är ingen expert men jag minns att när jag talande med aquabarr så sa de att all gammal färg måste bort . Tror jag nämnde nåt i min tråd att en hel del gammal färg gick lätt att skrapa medan andra delar satt stenhårt . Körde på med färgborttagning på de ställena vilket gjorde susen . Jag fick aldrig 100% rent tak men nästintill.

För din del blir det väl en chansning: antingen måla på befintlig färg , vilket kan funka , eller se till att få bort all befintlig färg …
 
L
C claym skrev:
Oj svårt att säga, jag är ingen expert men jag minns att när jag talande med aquabarr så sa de att all gammal färg måste bort . Tror jag nämnde nåt i min tråd att en hel del gammal färg gick lätt att skrapa medan andra delar satt stenhårt . Körde på med färgborttagning på de ställena vilket gjorde susen . Jag fick aldrig 100% rent tak men nästintill.

För din del blir det väl en chansning: antingen måla på befintlig färg , vilket kan funka , eller se till att få bort all befintlig färg …
Tack för du svarar.
Jag ska prata mer med han jag köper färgen av innan jag börjar detta projekt. Så får han avgöra skulle vara hemskt tråkigt om allt skulle släppa.
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.