Öland4ever Öland4ever skrev:
Ser ut att bli ett roligt och kul bygge för barnen fast jag kan tänka mig att det inte ska stå i generantioner!?? Men, hade det inte varit bättre att i vart fall satsat på en tryckimpregnerad lastpall då inte avståndet mellan mark och jord och pallen tycks bli många cm? Förutsatt att lekstugan kommer att stå utomhus året runt vilket verkar vara syftet.
Nä dom är 4 och 2 år. Lär leka nått år eller 2 sen blir det nog ett förråd eller plats för ved🤣
 
D
E Eggentini skrev:
Om du ids, orkar du rita på mina bilder. Vars och hur. Skulle uppskatta.
Här är en tråd där jag visar bild från ett friggebygge jag medverkade i. Läs gärna tråden. På bilden ser du i förgrunden snedsträvor men på bakre gaveln ser du två spännband som vart och ett löper från översta knutpunkten ned till ungefär mitten av nedersta regeln. De tryckade bräderna är bara tillfälliga snedsträvor.

https://www.byggahus.se/forum/threads/paboerjat-garage-vinglar.491881/post-5292384

PS Osäker om jag lyckas länka till exakt rätt inlägg men om de läser de första två-tre sidorna ser du det mesta.
 
  • Gilla
Eggentini
  • Laddar…
D
D datja skrev:
Här är en tråd där jag visar bild från ett friggebygge jag medverkade i. Läs gärna tråden. På bilden ser du i förgrunden snedsträvor men på bakre gaveln ser du två spännband som vart och ett löper från översta knutpunkten ned till ungefär mitten av nedersta regeln. De tryckade bräderna är bara tillfälliga snedsträvor.

[länk]

PS Osäker om jag lyckas länka till exakt rätt inlägg men om de läser de första två-tre sidorna ser du det mesta.
Sen menar jag hålband när jag skriver spännband. Sorry.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.