Vi har en liten toalett på vinden bestående av en vägghängd toa och en Saniflo kvarnpump. Den är nu 9 år gammal. Sedan ett par veckor tillbaks har jag märkt att pumpen/motorn jobbar längre än vanligt så jag öppnade upp och inser nu att jag nog borde byta ut den alternativ laga den. Den har fungerat ypperligt i alla år tills nu, vi har heller aldrig gjort rent den så jag köpte en 5-liters dunk Saniflo Descaler Rengöring och lät det stå över natten. Resultatet vart tyvärr ännu värre, nu när jag sätter i kontakten till kvarnpumpen så slutar inte motor/pumpen att gå över huvud taget.
Vad kan vara fel?
Ett ytterligare dilemma är att dom nya Saniflo kvarnpumparna har ett djupare mått och får inte plats i den uppbyggda väggen som toaletten hänger i.
Någon som haft samma problem?
 
  • Bild på en Saniflo Sanipack kvarnpumpsinstruktion, placerad på en trälåda i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen väggkonstruktion vid vägghängd toalett som visar rör och trästöd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägghängd toalett med Saniflo kvarnpump under i trångt utrymme med synliga rör och väggkonstruktionen på en vind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägghängd toalett med öppen servicelucka för Saniflo kvarnpump på kaklad toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gick det sen ?
(Jag har samma problem med min nu, men den är betydligt lättare åtkomlig)
 
K kebab skrev:
Hur gick det sen ?
(Jag har samma problem med min nu, men den är betydligt lättare åtkomlig)
Har samma problem vad är lösningen
GMY
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.