Hej
entreprenören har nyligen klarat med mitt badrum renovering. Det står så här i avtalet mellan mig och de:
Företaget
lämnar 5 års garanti på arbete, och 10 år på material, garantibevis lämnas efter slutfört arbete samt att betalning är bokfört i företagets system.

Jag fick Intyg om säker vatteninstallation och kvalitetsdokument, men ingenting om garanti. Nu kräver jag garantibevis som det står i avtalet och företaget säger att min garanti bevis är kvalitetsdokument samt vvs intyg .
Ingen annat krävs för badrumrenovering.

Är det sant?? För att jag har läst någonstans att kvalitetsdokument ge inte garanti, det bevisar bara att ett badrum är byggt enligt branschreglerna!
 
R
Tänker att du har din garanti i avtalet er emellan något mer borde inte krävas, samt att du sparar eran kommunikation ifall något skulle inträffa..
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Har du bara ett kvitto på utfört arbete så kan du ju åberopa garantin om så skulle behövas. Det är så det fungerar i de flesta fall. Särskilda garantibevis slutade man nog med för 20 år sen i butik så det lär nog inte finnas i övrigt heller.....
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Tänker att du har din garanti i avtalet er emellan något mer borde inte krävas, samt att du sparar eran kommunikation ifall något skulle inträffa..
Kanske jag valde fel ord, det var inte riktigt avtal, det står så i offert som jag fick från de innan de började arbeta.
 
R
A Adam Ab skrev:
Kanske jag valde fel ord, det var inte riktigt avtal, det står så i offert som jag fick från de innan de började arbeta.
Men en godkänd offert är ju en del av avtalet den styr ju det mesta..
Du har ditt på det torra med offerten vid en tvist..
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Håller med, spar offerten och ett avtal och betalning bara….
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.