Jag var inne på Bauhaus idag för jag tänkte köpa grejer till att bygga mig ett undertak i farstun för köksingången. Taket där har lutning så enklaste sättet är att sätta undertak liknande som brukar användas på kontor, omklädningsrum och i korridorer etc. Dessutom har jag en lysrörsamartur för den typen av undertak som jag tänkte använda mig av.
Jag har för några år sen sett att Bauhaus hade detta så nu tyckte jag att det var dags att handla det jag behövde. Det visade sig att de tidigare hade haft varumärket Parafon i sortimentet men att det numera hade utgått.
Så det blev att åka hem i oförättat ärende och nu undrar man ju var man kan handla istället? Såg att det fanns nåt varumärke som hetter Rockfon också, kanske finns det fler men vilket märke är bäst att satsa på?
 
Beijer säljer Echophon iaf. Om det är akustikplattor du är ute efter. Dom har nog Rockfon oxå.
 
Till att börja med är det ju själva ramverket jag behöver.
Om plattorna är 600x600mm oavsett fabrikat så spelar det ju egentligen ingen roll vilket fabrikat jag väljer, då kan jag ju ju ta ramverket från en tillverkare och plattorna från en annan.
 
Det finns alltså inte hos någon av de vanliga typ Bauhaus, Hornbach, K-rauta, XL-bygg, Materialmännen (numera Bolist), Jem & fix, Byggmax etc?
 
Finns flera affärer online som säljer bärverk och plattor. Och fysiska butiker på många orter.

Ecophons billigaste heter Advantage A, Rockfons heter Artic A.
Lycka till!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.