Finns det någon som vet vilka fästen man kan använda för att bygga ett löstagbart staket så det blir lätt kunna lyfta bort o sätta tillbaka sektioner.
 
Avhakbara gångjärn , Två på varje sida så att man bara lyfter sektionen på plats är en enkel lösning.

/Göran
 
Tack för ditt svar, med gångjärn så måste man ha dom på in eller utsidan, jag tänkte närmast på något mellan stolparna så det inte syns. Vet inte riktigt vad det finns för alternativ.
 
Såna hakjärn som sitter på hörnsoffor kanske? Där soffan är i två delar som man hakar i varandra.
 
ingenmansland ingenmansland skrev:
Såna hakjärn som sitter på hörnsoffor kanske? Där soffan är i två delar som man hakar i varandra.
Sänghake 947 HABO tex.

Två metalliska sänghakar från HABO på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Suveränt det bör ju funka bra, tack för tipset
 
L Liz Nilsson skrev:
Suveränt det bör ju funka bra, tack för tipset
Hej! Gjorde ni sektioner som att gick att häkta av? Jag funderar på att göra det och är nyfiken på hur ni löste det!
 
M Mi skrev:
Hej! Gjorde ni sektioner som att gick att häkta av? Jag funderar på att göra det och är nyfiken på hur ni löste det!
Jag gjorde några avtagbara sektioner. Gjorde som ett vanligt staket med stående brädor och överliggare. Skruvade sedan en vågrät bräda strax under överliggaren och en nästan längst ner på de stående brädorna och då både på in- o utsidan av staketet. På stolparna satt jag sedan mitt för en fransk skruv med en fyrkantig bricka o distans mitt för vågräta brädorna. Nu är det bara att lyfta staketet rätt upp när det ska bort.
 
  • Vitt staket med bruna överliggare och två horisontella brädor fästa mot stolparna på en träaltan. Dukat bord och blomkruka syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
drömmenomlandet
  • Laddar…
L Liz Nilsson skrev:
Jag gjorde några avtagbara sektioner. Gjorde som ett vanligt staket med stående brädor och överliggare. Skruvade sedan en vågrät bräda strax under överliggaren och en nästan längst ner på de stående brädorna och då både på in- o utsidan av staketet. På stolparna satt jag sedan mitt för en fransk skruv med en fyrkantig bricka o distans mitt för vågräta brädorna. Nu är det bara att lyfta staketet rätt upp när det ska bort.
Smart och snyggt staket :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.