Jag renoverar ett Älvsbyhus med 240 i takhöjd och önskar gärna ett slätt innertak. Snickaren menar att det behövs dubbelgips men det har jag inte råd med höjdmässigt. Finns det några andra sätt att få till ett slätt innertak eller ska jag ge vika för huntoniten? Har någon testat Forestia premium med gott resultat?
 
Redigerat:
J Jeven skrev:
Jag renoverar ett Älvsbyhus med 240 i takhöjd och önskar gärna ett slätt innertak. Snickaren menar att det behövs dubbelgips men det har jag inte råd med höjdmässigt. Finns det några andra sätt att få till ett slätt innertak eller ska jag ge vika för huntoniten? Eller har någon kanske något annat förslag på tak.
Vad skulle orsaken vara till behov dubbelgips? Hur ser det ut under innertaket gällande uppbyggnad? Finns glespanel 300mm cc så funkar det säkert med 1 lager plangips, sporten är ju spackling/målning att få släta tak att se bra ut.
 
J Jeven skrev:
Jag renoverar ett Älvsbyhus med 240 i takhöjd och önskar gärna ett slätt innertak. Snickaren menar att det behövs dubbelgips men det har jag inte råd med höjdmässigt. Finns det några andra sätt att få till ett slätt innertak eller ska jag ge vika för huntoniten? Har någon testat Forestia premium med gott resultat?
Ska Huntoniten rivas först? Dubbelgips bygger ju inte mycket mer än innan?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ska Huntoniten rivas först? Dubbelgips bygger ju inte mycket mer än innan?
J Jojak91 skrev:
Vad skulle orsaken vara till behov dubbelgips? Hur ser det ut under innertaket gällande uppbyggnad? Finns glespanel 300mm cc så funkar det säkert med 1 lager plangips, sporten är ju spackling/målning att få släta tak att se bra ut.
Såhär ser taket ut nu. Innan satt det träpanel i vissa delar och en typ av fiberplatta i andra delar av huset.
 
  • Tak med träpanel i ett byggprojekt, tidigare delvis täckt med fiberplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jeven skrev:
Såhär ser taket ut nu. Innan satt det träpanel i vissa delar och en typ av fiberplatta i andra delar av huset.
Okej, ja det där kan vara något utmanande att sätta gipsen på, allt hänger ju på hur jämnt det är. Vad var orsaken till att snickaren ville ha dubbelgips?
 
J Jojak91 skrev:
Okej, ja det där kan vara något utmanande att sätta gipsen på, allt hänger ju på hur jämnt det är. Vad var orsaken till att snickaren ville ha dubbelgips?
Han sa att det behövdes dubbelgips, jag frågade aldrig varför. Det är inte särskilt jämnt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.