Hej!
Vi har bott i vårt hus 2 månader.
Jag vet att golvbrunnen är felaktigt monterad men en snickare som kikat på den säger att det ändå ser bra ut trots att man kunde gjort det här snyggare från början. Antar det är för man lagt in golvvärme vilket orsakat att nivån i golvet inte är rätt på alla håll.

Idag när jag tittade i duschen tyckte jag att det forfarande var vatten kvar runt golvsilen efter dusch igår kväll, så jag tog en närmare titt och tycker att det här inte ser bra ut. Bör vi oroa oss eller är det estetiskt ? Badrummet är renoverat 21. Inga anmärkningar förutom att golvbrunnen sitter för lågt på besiktningsprotokollet.

Fotodokumentation finns från renovering där man mätt fallet så förstår inte varför vatten är kvar efter dusch.
 
  • Golvbrunn i ett badrum med fyrkantigt metallgaller, omgiven av vit kakel. Vattenrester är synliga runt golvsilen, vilket tyder på avrinning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en felmonterad golvbrunn i dusch med vitkaklat golv, där vatten verkar samlas runt golvbrunnslocket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrunn i badrum med vitkaklade väggar, där skarvarna mellan plattorna inte är helt jämna och det finns vatten som inte dränerats fullt ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad, att fogen runt locket spruckit lite? Det är som sagt enbart kosmetika. Tätskiktet ligger under kaklet.
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad, att fogen runt locket spruckit lite? Det är som sagt enbart kosmetika. Tätskiktet ligger under kaklet.
Ja, det är precis detta jag undrar över.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Troligtvis har de inte lagt tillräckligt med fix under silen så därför har den sjunkit och är inte helt i våg.
Då ställer ju sig vatten där den är som lägst.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Troligtvis har de inte lagt tillräckligt med fix under silen så därför har den sjunkit och är inte helt i våg.
Då ställer ju sig vatten där den är som lägst.
Borde bara kunna ta hit en kakelsättare som löser detta eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.