Hej! Svårt att få till en bra rubrik så jag hoppas det funkar med denna. Vet inte heller om det är rätt forumsdel men det handlar om mitt badrum så det bör va ok :)

Problem: Badrummet är mkt litet 1630mm x 1930mm och 2100mm i takhöjd.

Vi har hittat ett snyggt kakel som är 200x400. Nu till frågan..

Kan man ha så stora plattor i ett så litet utrymme utan att det ser alltför pluttigt ut? Färgen är mattvit och golvet ska va svart med plattor i storlek runt 200x200 eller ngt mindre

Nått tipps på hur man annars ska göra för att det ska se större ut än en skokartong?

Mvh Patrik
 
Det kan tom vara bra att ha ett rektangulärt kakel. Du skall ha det liggande för att ge intryck av att badrummet är längre/bredare. Nu var det ju inte så högt i tak heller men jag tror ändå att det blir bäst. På Hafas planeringsverktyg kan du själv titta på färdiga rum i 3D, ex Hafa Feeling med liggande kakel.

http://www.se.room328.com/RoomService/?Page=start.StartPage&Client=Hafa
 
Tackar för tipset... Har redan svurit 70 gånger eller så för att jag inte får rätt på det haha

Mvh Patrik
 
A
å jag tycker stående!! Tycker dom stora plattorna gör att rummet ser ännu lägre ut i takhöjd om dom ligger ner. Har man dessutom blankt istället för matt kakel så reflekteras ljuset
 
En följdfråga på min egen fråga :)

Om man har ganska rejält sneda väggar i huset, är inte större bitar bättre då? Man ser väl större skillnad på mindre kakel eller cyklas det??

Mvh Patrik
 
Helt rätt.
 
Vi har i princip samma storlek och ska precis köpa kakel. Vi är inne på liknande, 250x400, vi har fått för oss att stora plattor passar bättre än små i ett litet badrum. Vi ska däremot ha blanka något något något vågiga allt för att göra en illusion om att rummet är större än vad det är....hoppas att det funkar ;), till det en ordentlig spegel (vi kommer ha våra ståendes).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.