Hej!

Skall byta låscylinder pga gamla ägare inte har skickat med alla nycklar. Har oval låccylinder så jag behöver hållare plus vred. Har hittat denna men då det bara är i ett garage tänker jag att det borde duga med Biltema men de har olika mått 11,13 16 vad är skillnaden? Något mått på låscylindern jag kan mäta?

https://www.lasgiganten.se/sv/artic...bloy-cylinderbehor-256-multi-11-16mm-mattkrom

tacksam för hjälp
 
B Bengt65 skrev:
Hej!

Skall byta låscylinder pga gamla ägare inte har skickat med alla nycklar. Har oval låccylinder så jag behöver hållare plus vred. Har hittat denna men då det bara är i ett garage tänker jag att det borde duga med Biltema men de har olika mått 11,13 16 vad är skillnaden? Något mått på låscylindern jag kan mäta?

[länk]

tacksam för hjälp
B Bengt65 skrev:
Biltema men de har olika mått 11,13 16 vad är skillnaden? Något mått på låscylindern jag kan mäta?
det är vad cylindern sticker utanför dörren, en cylinder är 30mm lång så mät från låskista och kolla hur många mm den sticker utanför
helst ska cylinder inte sticka ut mer än 2mm utanför cylinderringen
 
  • Gilla
Bengt65
  • Laddar…
T tergo skrev:
det är vad cylindern sticker utanför dörren, en cylinder är 30mm lång så mät från låskista och kolla hur många mm den sticker utanför
helst ska cylinder inte sticka ut mer än 2mm utanför cylinderringen
Tack!!

Detta är bästa forumet för mig som amatör!!! Får alltid snabba och enkla svar :)
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.