Denna altan är uppskattningsvis 5 år gammal och byggd av tidigare ägare. Vi stör oss nu på sprickor och stickor. Det är tryckimpregnerat. Finns det något man kan göra för att rädda golvet?
Tänker jag rätt?;
1) Skruva ned skruvarna några millimeter extra.
2) Slipa, men med vad ? Det är en stor altan
3) tvätta och behandla så det blir lent.

Träaltan med tryckimpregnerade brädor, sprickor och stickor syns på ytan. Altanen är uppskattningsvis 5 år gammal och behöver underhåll såsom slipning och behandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på tryckimpregnerade trädäckbrädor med några sprickor och synliga skruvar; diskussion om renoveringsmöjligheter för detta fem år gamla altangolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en äldre altan av tryckimpregnerat trä som visar sprickor och ojämnheter i träplankorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en äldre tryckimpregnerad träaltan med sprickor, stickor och något upphöjda skruvar i brädorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som du själv säger skruva ner skruvskallarna och slipa med en golvslip edge.
Golvslipmaskin från märket Tomcat, modell Edge, med synliga handtag och vakuumslang.
 
  • Gilla
To66e
  • Laddar…
R
Ja slipa är bra som ovanstående gav dig ett tips om, sedan såpa in den så den behåller fukten bättre och blir lenare..
Köp inge dyr såpa utan det duger fint med dom billiga grönt som gult spelar ingen roll😉
 
  • Gilla
To66e
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ja slipa är bra som ovanstående gav dig ett tips om, sedan såpa in den så den behåller fukten bättre och blir lenare..
Köp inge dyr såpa utan det duger fint med dom billiga grönt som gult spelar ingen roll😉
Köpte en extrafettad såpa som jag tänkte skulle vara bra som attan .:) Tack
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Som du själv säger skruva ner skruvskallarna och slipa med en golvslip edge.
[bild]
Tack. Får hyra en sådan tänker jag. Har du någon aning om vilken tidsåtgång det krävs för 80m2 med sådan maskin? :)
 
Redigerat:
Max en dag skulle jag tippa men du känner ingen byggare eller uthyrare. Ibland kan man göra en bra deal på helghyra från dom stora uthyrningsfirmorna.
 
R
To66e To66e skrev:
Köpte en extrafettad såpa som jag tänkte skulle vara bra som attan .:) Tack
Det kommer att bli bara kanske behöver du såpa två gånger i år om det är riktigt torrt😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.