R RallyrompanCB skrev:
Ja, egentligen var jag mest besviken på att dem skickar ”skadat tråkigt” virke.
Skadat är ju en annan sak, och det ska man absolut inte acceptera. Är det väldigt mycket/många som är skadade, så får bygghandeln tillochmed komma med nytt kostnadsfritt.
Jag misstänker att många av dina plankor är missfärgade i ändarna, vilket de kan bli om de varit slarvigt täckta. Då kan det lätt tolkas som om det vore ett åldersproblem.
Men, som sagt räknas 6 månader annars som färskt. Nyare än så är inte roligt att bygga veranda med.
 
R RallyrompanCB skrev:
Okej, jo jag håller väl egentligen med men jag var så sjukt besviken på att dem skicka typ den överblivna bunten som dem inte blivit av med förrän nu.
Du projicerar och överanalyserar nog en hel del nu.
Generellt så brukar brädgårdar ha rätt hög omsättning på virke och när man gör en större beställning för en altan kommer det ofta som en ny leverans. Och 6 månader "gammalt" virke är absolut inte något konstigt för dem att få levererat.
Det är rätt garanterat inte någon som har plockat ihop ditt virke för hand från deras virkesupplägg för självplock när du beställer virke för en altan som hemleverans.
Visst, enstaka reglar kan givetvis plockas på det viset.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Du projicerar och överanalyserar nog en hel del nu.
Generellt så brukar brädgårdar ha rätt hög omsättning på virke och när man gör en större beställning för en altan kommer det ofta som en ny leverans. Och 6 månader "gammalt" virke är absolut inte något konstigt för dem att få levererat.
Det är rätt garanterat inte någon som har plockat ihop ditt virke för hand från deras virkesupplägg för självplock när du beställer virke för en altan som hemleverans.
Visst, enstaka reglar kan givetvis plockas på det viset.
Projicerar? Vad menar du?
 
R RallyrompanCB skrev:
Projicerar? Vad menar du?
Projektion är att placera oönskade tankar, känslor eller impulser på en annan person som inte har dessa. Det handlar om att projicera något vi inte gillar med oss själva på någon annan för att skydda oss från att behöva erkänna de delar av oss som vi inte gillar.”

Vilken pajas!
 
R RallyrompanCB skrev:
Projektion är att placera oönskade tankar, känslor eller impulser på en annan person som inte har dessa. Det handlar om att projicera något vi inte gillar med oss själva på någon annan för att skydda oss från att behöva erkänna de delar av oss som vi inte gillar.”

Vilken pajas!
Samma här som övriga forum. Alltid nån som inte nöjer sig med att svara på en frågeställning utan ska vara Freud också!
Tack och hej!
 
R RallyrompanCB skrev:
Projektion är att placera oönskade tankar, känslor eller impulser på en annan person som inte har dessa. Det handlar om att projicera något vi inte gillar med oss själva på någon annan för att skydda oss från att behöva erkänna de delar av oss som vi inte gillar.”

Vilken pajas!
Tack, du svarade själv.
Din upprördhet om att någon har gett dig dåligt virke avsiktligt genom att plocka fram skräp längst bak i högen för att bli av med det har inte något med verkligheten på en normal brädgård att göra.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Tack, du svarade själv.
Din upprördhet om att någon har gett dig dåligt virke avsiktligt genom att plocka fram skräp längst bak i högen för att bli av med det har inte något med verkligheten på en normal brädgård att göra.
Där svarade du på MIN frågeställning. Tänk om du kunde gjort det från början Freud! Det är en ”gammal” ofta hanterad bunt som skickades till mig till min besvikelse. Fullt förståligt tycker jag. Därav en fråga om inom vilka tidsramar virke hanteras. Enkelt! Men analysera på 👌🏼😉
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
R
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Tack, du svarade själv.
Din upprördhet om att någon har gett dig dåligt virke avsiktligt genom att plocka fram skräp längst bak i högen för att bli av med det har inte något med verkligheten på en normal brädgård att göra.
Det kanske inte är avsiktligt, men har du sett dessa virkesplockare på brädgårdar sällan personal med kunskap tyvärr..
Så får man hela buntar är virket bra men beställer man mindre mängd av många sorter så är det ofta mycket som är dåligt tyvärr..
 
R Rejäl skrev:
Det kanske inte är avsiktligt, men har du sett dessa virkesplockare på brädgårdar sällan personal med kunskap tyvärr..
Så får man hela buntar är virket bra men beställer man mindre mängd av många sorter så är det ofta mycket som är dåligt tyvärr..
Absolut, men att tro att de gör det för att de vill bli av med en gammal hög som inte blir såld är något helt annat.
 
R
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Absolut, men att tro att de gör det för att de vill bli av med en gammal hög som inte blir såld är något helt annat.
Fast det sker vi har flera gånger fått byta ut hela paket då det har skiljt för mycket i åldrandet så det är ingett konstigt i början av säsongen för tryckt trall..
 
R Rejäl skrev:
Fast det sker vi har flera gånger fått byta ut hela paket då det har skiljt för mycket i åldrandet så det är ingett konstigt i början av säsongen för tryckt trall..
Absolut! Att det kommer skitvirke i leveranser är ju absolut inte något "konstigt" och något som generellt hanteras smidigt genom reklamation som har beskrivits ett antal vändor redan i tråden.
 
R Rejäl skrev:
Fast det sker vi har flera gånger fått byta ut hela paket då det har skiljt för mycket i åldrandet
Spelar det någon större roll? Snart åldras det ju "ikapp". Eller tänker du på risken att det krymper olika mycket?
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Spelar det någon större roll? Snart åldras det ju "ikapp". Eller tänker du på risken att det krymper olika mycket?
Ja vi har haft några altaner genom åren där vi har trott att det ska jämnas ut helt vilket det inte har gjort så dels grånaden blir olika, sedan kan det bli olika bredd på mellanrummen men det har vi aldrig haft någon som klagat på..
Finns det grånade brädor i högen kontra helt gröna så finns risken att det kommer att synas över lång tid om inte alltid..
Men nu är jag ganska petig som många av våra kunder är så många andra skulle inte reflektera över det..
Kanske är man lite yrkesskadad så att säga😂😉
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Finns det grånade brädor i högen kontra helt gröna
Ja är de gråa redan som "nya" förstår jag dig. Sen tycker jag trall nuförtiden ofta är nästan mer gul än grön... Var väl mer godsaker i impregnering förr...
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Ja är de gråa redan som "nya" förstår jag dig. Sen tycker jag trall nuförtiden ofta är nästan mer gul än grön... Var väl mer godsaker i impregnering förr...
Nja vet inte om jag håller med lägger med en bild där du ser en altan där vi lagt den stora ytan innan helgen och det grönare är lagt på måndagen efter helgen så ser du hur mycket det som har legat över helgen i solen har bleknat..
Det bleknar jäkligt fort i solen..
 
  • Altanbygge visar träplankor där delar har bleknat i solen efter helgen. Nyare grönare plankor ligger bredvid de blekta områdena, byggmaterial runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd altan i trä vid ett hus, där en del av plankorna ser blekta ut efter att ha legat i solen under helgen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.