Har fått rostgenomslag i undertak på balkong
Hur ska man attackera byggaren?
 
  • Rostfläckar och rostskador på vitmålade panelbrädor i ett undertak på en balkong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Totte_S
Välkommen hit.
Vem har målat? Känns som att man kunde valt en lämpligare grundfärg på panelen, eller tom spärrmålat skallarna.
Men framförallt borde målaren få ge ett utlåtande själv. Förhoppningsvis är det en stolt målare som gärna fixar till.
 
R
Ja har dom inte använt rätt spik så ska du reklamera finns ingen grundfärg i världen som kommer att rädda dig🥲
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
Som sagt, det rostar inte om rätt spik för utomhusbruk är använda. Delar av mitt hus har blank trådspik även utomhus men då är min lada också ihopspikad med så kallade klippta spik (kanske t o m smidda en del, gångjärnen är det) och byggt för snart 100 år sedan. De rostar utan regelbundet underhåll. Då fanns inte varmförzinkad spik vad jag vet. Idag är rostbeständiga spik lätt tillgängliga och att använda något annat utomhus är tjänstefel.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Det är ett Boklok-hus så Skanska har haft det ansvaret, vi har snart garantibesiktning så jag söker lite stöd för reklamation
 
R
Du ska inte söka stöd utan reklamera, dom kommer säkert att bjuda på en ommålning men det ska du inte acceptera utan spiken behöver bytas ut då som använt fel spik..
 
  • Gilla
Dan1891 och 2 till
  • Laddar…
Att måla över spikhuvuna kommar aldrig hjälpa, det rostar igenom ändå.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Är rädd för det jag med, blir lättare att stå på sig om annat än målning
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Totte_S
Fruktansvärt vad korkad jag känner mig efter mitt inlägg - 😊 tur att det finns kompetenta människor som skriver så det kommer lite bra svar. Får skylla på solsting och sen kväll igår 😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.