Vill varna alla för ett bluff företag inom besiktningsbranschen som heter Besiktagruppen. De lämnar en offert på vad som ska utföras men "besiktningen" som utförs är inget annat än en rundvandring och det "protokoll" som lämnas är några sidor brödtext utan relation till huset i fråga. Det har inte utförts på ett fackmannamässigt sätt och de saknar helt kompetens inom området. ANLITA INTE DESSA BLUFFMAKARE!
 
  • Logotyp för Besiktagruppen inom fastighetsbesiktning, vit och gul text mot blå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du ge exempel på något från offerten som sedan inte tagits upp i besiktningen?

Jag tror att de flesta överlåtelsebesiktningar rätt mycket liknar en rundvandring. Och med väldigt mycklet "brödtext" som skall förklara saker som ev. tas upp i protokollet.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Man underlät att de kontroller av våtrum som skulle göras enl offert: Fuktmätning med värmekamera, rör genomföringar, VVS, golvbrunnar, fall.
 
OK, det vanliga (tror jag, en del år sedan jag anlitade bes. man), är att våtrum bara undersöks okulärt, som i värsta fall betyder att bes, mannen tittar in från dörren.

Många mer seriösa bes, män tittar åtminstonde ned i golvbrunnen. Där man ofta kan se brister som tyder på icke fackmannamässigt utfört tätskikt. Men den nivå du nämner brukar vara tilläggsbeställningar.

OM du har köpt en bes. med den nivån och inte fått det så skulle jag reklammera besiktningen och inte betala.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Örnell Örnell skrev:
Vill varna alla för ett bluff företag inom besiktningsbranschen som heter Besiktagruppen. De lämnar en offert på vad som ska utföras men "besiktningen" som utförs är inget annat än en rundvandring och det "protokoll" som lämnas är några sidor brödtext utan relation till huset i fråga. Det har inte utförts på ett fackmannamässigt sätt och de saknar helt kompetens inom området. ANLITA INTE DESSA BLUFFMAKARE!
Vad trevligt att du har hittat hit Magnus

Vi ser att du fortsätter att baktala vårt företag utan någon som helst substans. Vårt svar är samma som tidigare. Vi utformar inte protokoll efter dina önskningar utan vi tar upp fel som vi hittar. Dina klagomål saknar substans.

som vi svara dig tidigare så följer vi ARN rekommendation som alla andra seriösa tjänsteföretag
 
  • En skärmdump av ett Facebook-inlägg där en användare kritiserar ett besiktningsföretag och företaget svarar med att försvara sig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
cpalm och 1 till
  • Laddar…
C
E emma berg2 skrev:
Vi utformar inte protokoll efter dina önskningar utan vi tar upp fel som vi hittar. Dina klagomål saknar substans.
Fast nu handlade inte @Örnell s missnöjesyttringar om protokollets utformning, utan omfattningen av de kontroller som genomförts i relation till vad som utlovats(?)
Så det är ju inte överhuvudtaget ett relevant svar på kritiken...
 
  • Gilla
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Fast nu handlade inte @Örnell s missnöjesyttringar om protokollets utformning, utan omfattningen av de kontroller som genomförts i relation till vad som utlovats(?)
Så det är ju inte överhuvudtaget ett relevant svar på kritiken...
E emma berg2 skrev:
Vad trevligt att du har hittat hit Magnus

Vi ser att du fortsätter att baktala vårt företag utan någon som helst substans. Vårt svar är samma som tidigare. Vi utformar inte protokoll efter dina önskningar utan vi tar upp fel som vi hittar. Dina klagomål saknar substans.

som vi svara dig tidigare så följer vi ARN rekommendation som alla andra seriösa tjänsteföretag
Jag har hittat till många platser.. 😉Har aldrig haft önskemål om att utforma protokoll efter mitt önskemål utan att ni skulle utföra de kontroller som både beskrevs i offerten och vad jag har betalat för. Givetvis har jag även kontaktat ARN i detta ärende likaså.
 
E emma berg2 skrev:
Vad trevligt att du har hittat hit Magnus

Vi ser att du fortsätter att baktala vårt företag utan någon som helst substans. Vårt svar är samma som tidigare. Vi utformar inte protokoll efter dina önskningar utan vi tar upp fel som vi hittar. Dina klagomål saknar substans.

som vi svara dig tidigare så följer vi ARN rekommendation som alla andra seriösa tjänsteföretag
Men kan Ni beskriva vad som gjorts hos denna kund?
Det Är Ju Det det handlar om...!
 
E emma berg2 skrev:
Vad trevligt att du har hittat hit Magnus

Vi ser att du fortsätter att baktala vårt företag utan någon som helst substans. Vårt svar är samma som tidigare. Vi utformar inte protokoll efter dina önskningar utan vi tar upp fel som vi hittar. Dina klagomål saknar substans.

som vi svara dig tidigare så följer vi ARN rekommendation som alla andra seriösa tjänsteföretag
Tänk på följande forumregel:

§ 6.1 Undantag till regeln om reklam
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum eller ett företag som vill reda ut rena missförstånd kring sin produkt. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.
 
C
E etompau skrev:
Tänk på följande forumregel:
Finns det inte en regel om outning också, om jag minns rätt...?
 
  • Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.