returen returen skrev:
för att veta måste du ange PNC -- produktnummer
men dörren brukar kunna hänga kvar
EN3889MFW är det mamma hittade. Räcker det för att ta reda på delnummer?
 
B
Elektronik strul, troligtvis.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Tack!!
 
returen returen skrev:
denna verkar det vara
[länk]

lossa displayen i nederkant och fiska upp sladden uppe på dörren
Hej igen. Nu har jag sett på det. Efter att ha bänt bort plastlocket ser jag att glappet i sladden sitter efter skarven av delen som går till displayen. Alltså den som går in i gångjärnet och vidare in i skåpet.

När sladden nu sitter friare utan locket så funkar det att öppna och stänga kylen utan att den stänger av sig.

Morsan har ringt in en reparatör från Electrolux som skall komma imorrn. Han tar väl 2000 för att byta sladden antar jag. Osäker på om jag skall avbeställa honom och pröva att fixa det själv? Men hur svårt är det att komma åt andra ändan av sladden? Alltså den som går till själva huvudkortet på skåpet? Hur mycket måste man demontera?

Bifogar bild på kabeln
 
  • Öppen kylskåpsdörrs gångjärn med en lös kabel, omgiven av ett plastlock som delvis har tagits bort för att visa problemet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
chris_m chris_m skrev:
Hej igen. Nu har jag sett på det. Efter att ha bänt bort plastlocket ser jag att glappet i sladden sitter efter skarven av delen som går till displayen. Alltså den som går in i gångjärnet och vidare in i skåpet.

När sladden nu sitter friare utan locket så funkar det att öppna och stänga kylen utan att den stänger av sig.

Morsan har ringt in en reparatör från Electrolux som skall komma imorrn. Han tar väl 2000 för att byta sladden antar jag. Osäker på om jag skall avbeställa honom och pröva att fixa det själv? Men hur svårt är det att komma åt andra ändan av sladden? Alltså den som går till själva huvudkortet på skåpet? Hur mycket måste man demontera?

Bifogar bild på kabeln
nej k-kort sitter precis bakom i skåpsdelen
 
chris_m chris_m skrev:
Hej igen. Nu har jag sett på det. Efter att ha bänt bort plastlocket ser jag att glappet i sladden sitter efter skarven av delen som går till displayen. Alltså den som går in i gångjärnet och vidare in i skåpet.

När sladden nu sitter friare utan locket så funkar det att öppna och stänga kylen utan att den stänger av sig.

Morsan har ringt in en reparatör från Electrolux som skall komma imorrn. Han tar väl 2000 för att byta sladden antar jag. Osäker på om jag skall avbeställa honom och pröva att fixa det själv? Men hur svårt är det att komma åt andra ändan av sladden? Alltså den som går till själva huvudkortet på skåpet? Hur mycket måste man demontera?

Bifogar bild på kabeln
L
returen returen skrev:
nej k-kort sitter precis bakom i skåpsdelen
ok. Och hur öppnar jag för att komma åt det?
 
chris_m chris_m skrev:
L

ok. Och hur öppnar jag för att komma åt det?
små luckor på framsidan och uppe
 
Uppdatering:

När jag skruvade upp luckan till k-kort hittade jag en andra likadan sladd som gick till andra sidan dörren (för att kunna skifta dörröppningssida) otroligt praktiskt med inbyggd backup! Tog ett par minuter att fixa och sparade 2100 spänn för reparation…
 
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.