Jag skulle behöva tips om hur man kan barnsäkra funkiskök - alltså låsa skåpsluckorna.

Har gjort egna luckor på IKEA-stommar, så på mitten av bilden är det helt enkelt två luckor utan något som tar emot innanför i mitten.

Några tips?
 
  • Träskåpsluckor i ett kök, med två luckor i mitten där användaren letar efter tips om barnsäkra lås, byggt med IKEA-stommar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver de barnsäkras är min fundering. Förvara inget farligt där, och barnen lär lära sig på max två nypta fingrar att inte försöka öppna.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
jakobsbygge
En pinne genom handtagen?

Är inne på tredje barnet utan barnsäkring. Lite att plocka ibland bara 😂
 
BirgitS
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Barn älksar att packa upp lådor. Ställ i några plastbackor och träslev och du får en vän för livet.
 
Håller med alla mer eller mindre - det leks med en massa köksprylar - men har inte andra ställen att placera hushållsavfall i (och det är inte riktigt lika roligt att plocka upp efter).

Pinne igenom funkar tyvärr inte eftersom det går att öppna öglorna nedåt och helt enkelt dra ut pinnen.
 
Unikt namn
Vi använde oss av decoy metoden och förvarade massor av slevar och byttor
i de två nedersta lådorna, och barnen lärde sig att allt skoj fanns där.
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Det finns lås med magnetöppning som man tejpar på insidan av skåpen, lever inte jättemycket plats så jag tror du kan sätta dom där även om mittpinne saknas. Dessutom väldigt enkla att aktivera/deaktivera ifall barnen tex inte är hemma. Nackdelen är att det krävs två händer för att öppna. Finns tex här https://www.kjell.com/se/produkter/...slsFtGdg2HDueLnz8g6HeVn4l6HJCIEBoCa9cQAvD_BwE


Tycker för övrigt att det är kul att ni byggt ett sånt kök och skulle gärna se mer bilder. Är det björkfaner på luckorna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.