Hej,

Jag har sedan tidigare ett Bergo Elite i källaren och är mycket nöjd bortsett från att plattorna klapprar lite, det finns ingen stegdämpare (tror jag det heter). Inga av trådarna rörande bergogolv nämner stegdämpare så därför frågan, vad skall man använda? Något oorganiskt som "andas" gissar jag?

Bergo själva kunde inte svara på denna ganska enkla fråga utan hänvisade till bygghandeln. Byggmax, i detta fallet, sade att de inte har byggteknisk rådgivning :rolleyes:


Mvh
Johan
 
Förlåt om jag aktiverar denna tråden igen, men istället för att skriva samma fråga så!
 
Det är förmodligen inte längre aktuellt men kanske någon har samma fråga (har själv hittat denna tråd av en slump o tänkte lämna ett snabbt svar)

Har själv lagt Bergo elite i källaren o har varit i kontakt med kundtjänsten med samma frågeställning. Till mindre ytor rekommenderas det någon slags antihalkmatta. Till större ytor (som i mitt fall) gick det att beställa ett underlägsnät i silikon på rulle (tror ca. 50x1,2m) av dem. Den såldes tidigare under namnet BK1200. Pris 1500sek plus frakt. Är själv nöjd med denna lösning
 
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.