returen returen skrev:
tyvärr är det en kina produkt och livslängden kommer inte att bli häpnadsväckande
långt ifrån WOODS SW59
mer likt woods mrd 25 som mac9 hade problem med
Ok. Tyvärr är Woods SW59 ca 2,5 ggr dyrare. Kanske bedrar snålheten visdomen, men vi får se
 
A A14 skrev:
Ok. Tyvärr är Woods SW59 ca 2,5 ggr dyrare. Kanske bedrar snålheten visdomen, men vi får se
man vet ju aldrig
men min erfarenhet visar på det
jag har woods ds28 som är 30 år nu och går perfekt
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
returen returen skrev:
man vet ju aldrig
men min erfarenhet visar på det
jag har woods ds28 som är 30 år nu och går perfekt
Har tre stycken 30 år gamla Woods DS-28 (en på vinden, en i källaren samt en i fritidshusets källare).
Dom bara går och går utan minsta problem. Visst, lite högljudda, men riktiga arbetshästar som gör det dom ska; avfuktar.

Tycker därför det är märkligt att "bästa svaret" (längre upp) går till nån som klankar ner på Woods även om det såklart är tråkigt om dom tagit in kina-skit i sin produktportfölj.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Har tre stycken 30 år gamla Woods DS-28 (en på vinden, en i källaren samt en i fritidshusets källare).
Dom bara går och går utan minsta problem. Visst, lite högljudda, men riktiga arbetshästar som gör det dom ska; avfuktar.

Tycker därför det är märkligt att "bästa svaret" (längre upp) går till nån som klankar ner på Woods även om det såklart är tråkigt om dom tagit in kina-skit i sin produktportfölj.
Skulle behöva en avfuktare till källaren, vet du om det finns nån Woods liknande DS-28 som tillverkas i Sverige fortfarande. De verkar ju bra, dina gamla.
 
returen returen skrev:
tyvärr är det en kina produkt och livslängden kommer inte att bli häpnadsväckande
långt ifrån WOODS SW59
mer likt woods mrd 25 som mac9 hade problem med
A A14 skrev:
Ok. Tyvärr är Woods SW59 ca 2,5 ggr dyrare. Kanske bedrar snålheten visdomen, men vi får se
Som jag nämnde tidigare så är den betydligt bättre och tystare än de Woods i samma prisklass som jag hade tidigare. Jag upplever den långt ifrån så kortlivad/kina som Woods i 3000kr klassen eller saker från jula osv.
Har inte haft det minsta problem med min Carl och väldigt nöjd även om den bara gått några år hittills. Snyggare och lättplacerad är den dessutom... med wifi och effektiv hepa som bonus
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Torka tvätten ute från vår till höst, när det är som högst luftfuktighet.
Blir dock lite svårt för oss allergiker då kläderna blir fyllda med pollen direkt :/
 
  • Gilla
sjoelund
  • Laddar…
Ja har två avfuktare, ena är en Mitsubishi av modellen i länken nedan. Den har fungerat helt felfritt i många år. Båda har slang som går att dra till golvbrunn men den andra avfuktaren har en tunnare slang som det lätt blir stopp i enbart med kappliärkraften, måste vara helt perfekt fall på slangen för att vattnet inte ska börja rinna bakåt. Värt att titta på vilken dimension som det är innan köp.

https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...bishi-electric-mj-e14cg-luftavfuktare-vs17711
 
Jag har själv en drygt 2 år gammal Woods MRD14 som börjar ge upp. Den dåliga driften indikerar på köldmediebrist (läckage). Jag registrerade produkten för att få 3 års garanti. Jag ska snart lämna in den till ÅF och se hur de agerar. Hoppas det löser sig smidigt.
 
Har en Woods mrd10 som används i tvättstugan i källaren, sätts igång efter tvätt. Den gör sitt jobb, tidigare tog det lång tid för tvätten att torka. Nu har du ju redan köpt en annan, men det kanske är någon annan som ska köpa.
 
trenchcoat trenchcoat skrev:
Blir dock lite svårt för oss allergiker då kläderna blir fyllda med pollen direkt :/
Vi är också pollenallergiker men torkar tvätten ute ändå, räcker att skaka av de pollen som fastnat. Har du provat någon gång?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vi är också pollenallergiker men torkar tvätten ute ändå, räcker att skaka av de pollen som fastnat. Har du provat någon gång?
Yes det har jag, hjälper tyvärr inte
 
  • Ledsen
Jonatan79
  • Laddar…
R Real-House skrev:
Jag har själv en drygt 2 år gammal Woods MRD14 som börjar ge upp. Den dåliga driften indikerar på köldmediebrist (läckage). Jag registrerade produkten för att få 3 års garanti. Jag ska snart lämna in den till ÅF och se hur de agerar. Hoppas det löser sig smidigt.
vanlig åkomma på de kina tillverkade
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.