Jag har en Meec tool robotgräsklippare för 800 kvadrat som skall vara appstyrd.
Julas artikelnr 021743
Är det någon som kan förklara hur man installerar appen?

mycket dålig beskrivning i instruktionsboken
vilket är synd då jag annars är mycket nöjd med roboten.

Jag skulle vara mycket tacksam för lite hjälp.
 
Hej

Har du löst problemet och hur isf gjorde du?
Appen hittar ingen robot
På roboten är båda ikonerna släckta till nätverk och bluetooth,
 
F Favek skrev:
Hej

Har du löst problemet och hur isf gjorde du?
Appen hittar ingen robot
På roboten är båda ikonerna släckta till nätverk och bluetooth,
Hej , Nej tyvärr har jag inte fått någon hjälp så problemet är fortafarande olöst
 
Hej Meec tool

Nu har jag löst mitt problem och hoppas det löser sig för dig oxo.

Jag avinstallerade appen från mobilen och började om från början.
började med att bära in roboten garaget där jag har accespunkten för nätverket, den behöver stark wifi signal.
Stängde av roboten, scannade qr-koden (i mitt fall android), och installerade appen, startade roboten och startade appen direkt efter och logga in i den (konto hade jag redan skapat), då fick den kontakt och sen scannade jag serienumret, när du sen skall logga in på nätverket så är det viktigt att du har wifi på 2,4Ghz.
När du väl har skrivit in dina nätuppgifter så tar det en stund för den att ladda in
Bra om du har Bluetooth igång oxo så fungerar båda sen.

Hittade denna info på nätet:
  • Parkopplingsläge: Om klipparen inte är i parkopplingsläge startar du om den. När du startar om den aktiveras parkopplingsläget för Bluetooth i 180 sekunder på alla robotgräsklippare tillverkade efter 2018.

Hoppas detta löser sig för dig
// Favek
 
F Favek skrev:
Hej Meec tool

Nu har jag löst mitt problem och hoppas det löser sig för dig oxo.

Jag avinstallerade appen från mobilen och började om från början.
började med att bära in roboten garaget där jag har accespunkten för nätverket, den behöver stark wifi signal.
Stängde av roboten, scannade qr-koden (i mitt fall android), och installerade appen, startade roboten och startade appen direkt efter och logga in i den (konto hade jag redan skapat), då fick den kontakt och sen scannade jag serienumret, när du sen skall logga in på nätverket så är det viktigt att du har wifi på 2,4Ghz.
När du väl har skrivit in dina nätuppgifter så tar det en stund för den att ladda in
Bra om du har Bluetooth igång oxo så fungerar båda sen.

Hittade denna info på nätet:
  • Parkopplingsläge: Om klipparen inte är i parkopplingsläge startar du om den. När du startar om den aktiveras parkopplingsläget för Bluetooth i 180 sekunder på alla robotgräsklippare tillverkade efter 2018.

Hoppas detta löser sig för dig
// Favek
Tack för nyttig information. kommer säkert att vara nyttigt längre fram, men just nu är mitt problem att jag vet inte vad jag skriver in i appen
dem olika namnen på kontona
finns en film men i så dålig kvalitet
Har du möjlighet att ta installationen steg för steg.....?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.