Gjorde två sovrum i varsin ända. Dubbla takkupor och två små förråd
 
  • Presentation1_mo.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vår övervåning mäter 12,5m x 7m invändiga mått. Fulltakhöjd (2,40m) omfattar 12,5m x 4m.

Badrummet i ligger i kupa och har fulltakhöjd överalltmåtten är 3,2m djupt x 4m brett.
 
Banders skrev:
Hej,
Skall bygga Villa Västervik under hösten. Som de flesta av Smålandsvillans hus så är Villa Västervik 1,5-plans villa med inredningsbar vind, där man fixar vinden själv. Då jag tänkte ta tag i övervåningen rätt så snart så håller jag på med planlösningen.

Med vänlig hälsning,
Anders
Anders,

Det jag tycker är trist med vår och er planslösning är att fönstrena i de båda intillliggande sovrummen är så tätt ihop och mitt emot varsin dörr. Det gör att väggen mellan, som är den enda i full takhöjd, inte känns rolig att möblera med just bokhyllor eller garderober. Om det går så flytta isär fönstrena lite så att du får plats med en rejäl garderob eller bokhylla mellan vägg och fönster på fönsterväggen. Vi hade kunnat ha våra fönster förskjutna >50 cm och det hade räckt.

Vi har takfönster i toaletten och det behövs! Vi (maken) funderar på att lägga in takfönster i allrummet istället för kupa, för det kommer in mer ljus då. De extra kvm blir inte någon större förändring i yta.

Tror jag hittat den perfekta lösningen!  :cool: Jag gillar inte Mats_o förslag om små förråd, det går inte att gå in där eftersom det är för låg takhöjd. Däremot hade gärna de två rummen kunnat vara intill varandra på höger sida om trappan och med varsin liten klädkammare längs kortväggen och utrymmet mot resten av våningen. Hoppas ni hajar. Lägg sedan in badrummet till vänster om trappan, inklusive ena fönstret och så har ni en sammanhängande yta för allrum i vänstra hörnet och mot mitten.

Pernilla (helnöjd med den sista lösningen)
 
Takhöjden var mitt största problem. Jag drog ändå in väggen två gånger men jag har ju tyvärr aldrig sett husen i verkligheten. det går väl att dra den lite till men sen kommer ju fönstren och ställer till det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.