Snälla, snälla forum-medlemmar hjälp oss välja postlåda.
Har fånigt nog kört fast och vet inte vilken vi ska välja. Huset
har vi tänkt måla något mörkare grå med vita knutar. Marksten
blir förmodligen ljusgrå.

Hallo_961_miljo.jpg

Hallo_961_gra.jpg

Mycket tacksam för svar!
//Impossible
 
Är valet mellan den grå o den bruna eller?
Isf. hade jag tagit den grå...
 
Hej,

Några goda råd från en brevbärare;
När ni väljer postlåda (brevlåda = den gula som man postar brev i) är det bra om ni även tänker på brevbärarens arbetsmiljö: Lådan på bilden är ok, men själva luckan på inkastet ska tryckas inåt för att leverera post. Luckor som öppnas utåt är döden för den stackars brevbäraren, särkilt om han/hon kör bil. Vi som arbetar som "postisar" har bara EN hand på höger sida, precis som alla andra, och det är mycket påfrestande i längden för handleder och armar att hålla fast post samtidigt som man ska öppna luckan utåt och försöka få in posten. med endast EN hand. Vi får ofta höra " Avänd andra handen oxå".............men eftersom den sitter på vänster sida blir det stora påfrestningar i rygg och höfter om man hela tiden ska sitta och vrida sig ut genom bilrutan för att kunna "fippla in" posten.

Mvh "postisen"
 
Snailman
Så är väl inte era gula postlådor utformade?, du kanske skulle tipsa posten om att vanligt folk oxå bara har en arm på vänster sida:) Även om de nu inte öppnar brevlådan så många gånger som ni gör...

En kompromiss kanske kan vara att det är en tillräckligt lång bit som sticker ut från locket så den går att lyfta med hjälp av posten som ska stoppas i?

Jag kommer antagligen inte att få några problem med att välja postlåda eller bry mig om den passar till huset, då det verkar som det allsmäktiga postverket bestämmer låda åt mig, samt placerar dem i grupper med ett antal postlådor samlade (=lär ju inte bli nära huset) (om jag skulle råka åka bort så är den väl så liten att den genast svämmar över av post) Obs, detta är inte på landsbygden, utan ett nybyggnadsområde i en stad...

Ursäkta att jag gnäller lite...
 
DragonLady skrev:
Är valet mellan den grå o den bruna eller?
Isf. hade jag tagit den grå...
Tack för din åsikt!
Ja, valet är mellan de två bifogade bilderna:
Den första i silver-utförande med mörkgrå topp.
Den andra helt i mörkgrå (ej brun).

//Impossible
 
Beijan skrev:
Hej,

Några goda råd från en brevbärare;
När ni väljer postlåda (brevlåda = den gula som man postar brev i) är det bra om ni även tänker på brevbärarens arbetsmiljö: Lådan på bilden är ok, men själva luckan på inkastet ska tryckas inåt för att leverera post. Luckor som öppnas utåt är döden för den stackars brevbäraren, särkilt om han/hon kör bil. Vi som arbetar som "postisar" har bara EN hand på höger sida, precis som alla andra, och det är mycket påfrestande i längden för handleder och armar att hålla fast post samtidigt som man ska öppna luckan utåt och försöka få in posten. med endast EN hand. Vi får ofta höra " Avänd andra handen oxå".............men eftersom den sitter på vänster sida blir det stora påfrestningar i rygg och höfter om man hela tiden ska sitta och vrida sig ut genom bilrutan för att kunna "fippla in" posten.

Mvh "postisen"
Det känns bra att min låda då har inåtgående lucka, men hur hög vill du ha den då?

//Impossible
 
Den mörka lådan tycker jag är snyggare.
 
Ja är den mörk grå så hade jag nog tagit den då... trodde den var brun :D
 
Checka med Posten om ni bor i ett område som kommer att få postboxar. Då blir ju hela projektet onödigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.