Hej,
Skall byta 7 st fönster, samtliga på markplan, lättåtkomligt från in- och utsidan. De gamla fönstren skall ersättas med 4 st vridbara och 3 fasta Alu-fönster. Dessutom en enkel helglasad inåtgående altandörr vid en fransk balkong en trappa upp i huset. Vad är rimlig kostnad för detta arbete före ROT?
När jag ändå håller på att fråga, vilka Alu-fönster anses just ha bäst pris/prestanda? Har mest kickat på Elitfönster.
 
Runt 80-100 000 kr skulle jag säga. Elitfönster är bland de bästa och kan jag rekommendera starkt.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
A Alex Bro skrev:
Hej,
Skall byta 7 st fönster, samtliga på markplan, lättåtkomligt från in- och utsidan. De gamla fönstren skall ersättas med 4 st vridbara och 3 fasta Alu-fönster. Dessutom en enkel helglasad inåtgående altandörr vid en fransk balkong en trappa upp i huset. Vad är rimlig kostnad för detta arbete före ROT?
När jag ändå håller på att fråga, vilka Alu-fönster anses just ha bäst pris/prestanda? Har mest kickat på Elitfönster.
Tror på 160-200', om det inte är små fönster.
 
haha5810 haha5810 skrev:
Tror på 160-200', om det inte är små fönster.
Bästa offerten jag fick (och accepterade) landade på strax under 100' för Elitfönster.
Fönstren är inte små, skulle säga normalstora typ 11x12.
 
Elitfönster med alu på är rent skit..

Har själv jobbat på fabriken och gjort fönster..

Man bryr sig inte nämnvärt om skador och sånt på träet bakom alun (den täcks ju ändå)
 
  • Gilla
  • Wow
Lived och 1 till
  • Laddar…
A Alex Bro skrev:
Bästa offerten jag fick (och accepterade) landade på strax under 100' för Elitfönster.
Fönstren är inte små, skulle säga normalstora typ 11x12.
Bra pris, ingår foder och målning av dessa?
 
haha5810 haha5810 skrev:
Bra pris, ingår foder och målning av dessa?
Nej inget foder, mest för att jag ville inte ha nåt. Löser detta själv. Fast det hade nog haft marginell påverkan på priset är min känsla.
 
  • Gilla
haha5810
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.