Jag började dra ned tapet i sovrummet. Det visade sig vara ca. 7 tapeter och otroligt svårt att ta sig ned till betongen. Jag började ångra att jag gick så djupt ned, så köpte easy cover renoveringstapet. De på bygghandeln menade att det skulle funka. Nu har jag dock läst runt på forumet och börjat tveka.
Underlaget på delar av väggen är som på bilden. Resterande väggar är tapet där enbart första/andra lagret är borttaget. vad tror ni? Kommer renoveringstapet fungera om jag slipar underlaget?
 
  • Föråldrad vägg med flagande flera lager färg, sprickor, avskalad tapet och exponerad underliggande yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Sätt ett vattenpass mot väggen för att se hur det glipar, det ger ju indikation på hur ojämnt det är.

Efter att ha rivit tapet, spacklat och slipat en massa ojämna väggar genom åren, så kan jag tycka att en renoveringsgips på ca 6mm är en bra lösning för att spara tid, om underlaget är för dåligt för en easy cover tapet.

Jag tycker en easy cover funkar på ganska bra underlag, men den gör inte underverk.
 
Okej!
Hur ojämn yta tror du easy cover klarar?
 
Knappt mer än en vävtapet skulle jag säga
 
Resultatet blev helt ok. på bilden ser ni den del av väggen som var som mest ojämn. Visst ser man ojämnheten i vissa ljus, men utöver att ta in en målare var nog easy cover det bästa alternativet då tapeten inte gick att ens ånga bort...
 
  • En grön vägg i ett sovrum som visar en del ojämnheter i ytan. I hörnet står en säng och en byrå med några dekorationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.