Kan man sätta soft close på ett ikea kök från 90-talet? Se bild
Eller byta beslagen?
Gångjärn monterat på en vit IKEA skåpsdörr från 90-talet, frågar om möjligheten att installera soft close eller byta beslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett köksskåp från IKEA med skåpsgångjärn från 90-talet, där användaren undrar om man kan installera soft close eller byta beslagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på vita skåpluckor från ett Ikea-kök från 90-talet med fokus på gångjärn och eventuella beslagändringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tycker det ser ganska lika ut med mitt kök som har softclose.
 
  • Skåpsgångjärn med softclose-mekanism installerat på insidan av ett köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Softclose-metallbeslag för kökslucka på vit bakgrund i köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på gångjärnet för en kökslucka med softclose-funktion, monterat på en vit insida av ett köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har gjort det på ett gammalt kök.
Har dock sålt det huset för många år sen så inga foton.
Har för mig att man fick fila upp hålet lite i gångjärnet för att det skulle passa.
Köp ett par i ett paket så kan du prova själv.
Var lite jobb men så slapp man byta alla gångjärnen (mina som jag gjorde det på var istort sett nya)
 
Ah får testa tack
 
Hej
Jag köpte soft close tillbehör på CO för 80 kr/par men dessa passade inte på ikeas gångjärn, själva gångjärnet är relativt nytt i mitt fall kanske ett par år gamla och de är kortare.

Men ikea har ju hjälpa soft close gångjärn för 50 kr /st så prismässigt spelar det mindre roll
/B
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.