Det kan vara ungefär som du beskriver – och då kan man inte gå där. Du kanske kan få någon snickare eller annan van person att kolla vad man kan gå/krypa på och inte.
 
Ja det är väl bäst att inte kliver upp där då så jag brakar igenom taket. Vet inte om jag kan nå med en lån borste mot regeln för att se om det går att borsta bort, ev vitmöglet.

Läste om någon som haft vitmögel på vinden och där Anticimex sagt att det är ingen fara, utan lite vitmögel får alla räkna med.
 
Nu var jag upp och tittade igen på vinden. Det är så mycket sågspån där uppe :) nu hade det vita på stocken nästan försvunnit. Och när jag tittade nämre med egna ögon, inte kamerans, så var det fågelskit större delen av det vita. Det andra såg mer ut som damm, men det kanske är vitmögel det som är damm men det är bara där jag hittar isåfall vitmögel. Det jag fortfarande inte begriper är det svarta partiet i sågspånet, om det är bark, eller bajs. Fladdermössen hörde jag där uppe iallafall, trodde jag skulle få en i huvudet :)
 
Det är som sagt kvar men inte lika skarpt och delar av det är fågelskit, jag kan inte komma nämre men skulle allt kunna vara fågelskit? Eller är det något just där som gör att det blir kinden och frost på vintern?
 
  • Oisolerad vind med träbjälkar och sågspån på golvet, eventuellt fågelskit synligt på några bjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Första bilden är tagen idag, juli.
Bilden i första inlägget på denna tråd är tagen i april maj. Lång vinter här i norr. Då var det fortfarande snötäckt mark ute.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.