Stenläggning med stora grå plattor och små vitgrå kantstenar, med synlig fogning som har grön påväxt och sprickbildning. Närbild av utomhusstenläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenläggarna la sten och fogade för ett par månader sedan. Dynamatrix hårdfog. Stelnar aldrig och har redan fått grön påväxt. Går det ens att göra fel när man använder den produkten? Mycket märkligt. Ska man krafsa bort allt och fylla på med annan eller samma fog?

Förpackning av Dynamatrix polymeriskt sand för fogning av stenläggning, med instruktioner och illustrationer på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C Claes Cederblad skrev:
[bild]Stenläggarna la sten och fogade för ett par månader sedan. Dynamatrix hårdfog. Stelnar aldrig och har redan fått grön påväxt. Går det ens att göra fel när man använder den produkten? Mycket märkligt. Ska man krafsa bort allt och fylla på med annan eller samma fog?
[video]
[video][bild]
Tror att dem har använd en gammal produkt, jag har själv flytspacklat med en flytspacklet som stelnade aldrig.
 
J Jocke Best skrev:
Det verkar som ett vanligt problem är för mycket vatten.
Denna sidan har sammanställt vanligaste felen.
[länk]
Tack. Kan vara dåligt dränage. Alltid fuktiga fogar. Irriterande 😡
 
Använde samma produkt för 1,5månader sedan. Blev inte som hos dig. Om det är för mycket eller för lite vatten törs jag inte säga, det ska ju vattnas rätt rejält i ledningsvis, men inte så man spolar bort sanden…
 
  • Gilla
Claes Cederblad
  • Laddar…
@
MathiasS MathiasS skrev:
Använde samma produkt för 1,5månader sedan. Blev inte som hos dig. Om det är för mycket eller för lite vatten törs jag inte säga, det ska ju vattnas rätt rejält i ledningsvis, men inte så man spolar bort sanden…
Har testat några gånger. Verkar vara svårt att få bra resultat.... Har testat både mer och mindre vatten. Men eftersom det inte härdade så kommer det aldrig att hårdna...
 
  • Gilla
Claes Cederblad
  • Laddar…
Jag använde samma produkt, blev lite senare än tänkt på året så för kallt på nätterna och dålig tajming då det kom för mycket regn för tätt inpå att jag lagt det, försökte skydda med presseningar när det regnat för mycket, och försökte värma upp fogarna med värmefläktar och brännare för att få igång härdningen men gjorde inte så mycket till eller från, var mjukt lång tid efter (det jag spillde på bilen härdade dock väldigt snabbt). Trodde det var kört men till sommaren året efter var fogen hård och det har fungerat bra mot ogräs på de största ytorna som har långt till växtlighet men lite sämre närmre rabatter osv, sen växer det alger ändå ovanpå fogen när det är skugga..
 
  • Gilla
Claes Cederblad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.