Hej,

Kikar lite på ny garageport och hittar Turner Door som är väldigt billig och ska vara tillverkad för nordiskt klimat.

Det jag dock inte hittar är några recessioner eller folk som köpt liknande.

Är det någon här som köpt garageport från Turner Door och kan berätta vad ni tycker om dem?
 
Jag är också inne på Turner. Främst för att måtten stämmer med min gamla port. 2500 mm bred är ju standard men sedan är det få tillverkare som har högre än 2125 mm i höjd och vi har 2280 mm idag så Turners 2300 mm blir perfekt. Någon som har något utlåtande? Verkar vara väldigt stora i Finland som har liknande klimat som oss.
 
Nu är det beställt. Jag tog Premiumversionen av garageporten och tillverkare är tyska Novoferm som typ är marknadsledande i Europa så det blir säkert bra. Turner 830 Premium heter modellen. Får väl återkomma om några veckor när jag monterat den. 15 000 kr med motor och två fjärrkontroller.

Turner har också en billigare modell som kostar ca 10 000 kr med motor. Ser bra ut men kräver lite mer utrymme över och vid sidan. 10 cm på var sida istället för 8 cm samt 21 cm över istället för 15 cm. Jag har 20 cm ledigt över så gick på det säkra kortet.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Spännande! Du får gärna återkomma när du monterat och testat den!
 
K ketto skrev:
Spännande! Du får gärna återkomma när du monterat och testat den!
Den är på väg så jag ligger och pluggar monteringsanvisningar samt förbereder i garaget för "kejsarens ankomst". Har öppnat upp väggarna och förstärker med nya reglar/fästpunkter och målar med mer.
 
  • Gilla
ketto
  • Laddar…
Har det monterats någon port än? Spännande att få höra lite reflektioner.
 
K ketto skrev:
Hej,

Kikar lite på ny garageport och hittar Turner Door som är väldigt billig och ska vara tillverkad för nordiskt klimat.

Det jag dock inte hittar är några recessioner eller folk som köpt liknande.

Är det någon här som köpt garageport från Turner Door och kan berätta vad ni tycker om dem?
Jag köpte en turner 820 förra året med installation. Den har funkat bra hittills. Har dock inte isolerat garaget färdigt än så jag vet inte hur bra den är på att hålla värmen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.