Vi håller på att kolla på installation av solceller med batteri och att kunna sälja o köpa el.

Vi bor i Vinslöv, Skåne och är noviser på solcellsanläggningar.
Önskar lite ”äkta” recentioner från er som redan installerat och är nöjda.
 
Hej, jag har Svea Solar och tillhör de som är nöjda. Har 19 st paneler och deras Huawei VR och ett batteri. Det har varit diverse små? fel men efter rapportering har de följt upp och rättat till felen. Det enda jag ångrar är att jag inte tog ett större batteri. Har haft min anläggning i mindre än ett år och bor i Skåne.
 
  • Gilla
Roberta22
  • Laddar…
Har just installerat med solifocus. 24 paneler och emaldo batteri. Allt som hade med Installation att göra på plats var super trevliga och ville att Installationen skulle bli bra och rätt. inte någon anmärknings punkt den fysiska installationen vid extern besiktning.

Projektledning under all kritik. Svara inte på frågor. Tidplan var ett sms vi kommer i morgon och Installera. Väntar fortfarande på all dokumentation.
 
  • Gilla
Roberta22
  • Laddar…
Holypain Holypain skrev:
Hej, jag har Svea Solar och tillhör de som är nöjda. Har 19 st paneler och deras Huawei VR och ett batteri. Det har varit diverse små? fel men efter rapportering har de följt upp och rättat till felen. Det enda jag ångrar är att jag inte tog ett större batteri. Har haft min anläggning i mindre än ett år och bor i Skåne.
Hur stort batteri valde du som du tycker var för litet?
 
B burger skrev:
Hur stort batteri valde du som du tycker var för litet?
Säljaren hade räknat att 5 kW skulle räcka. Nu har jag dock beställt ett till 5 kW batteri att bygga på med.
 
  • Gilla
burger
  • Laddar…
Holypain Holypain skrev:
Säljaren hade räknat att 5 kW skulle räcka. Nu har jag dock beställt ett till 5 kW batteri att bygga på med.
Ahaa... Jag beställde ett 10 kWh batteri i veckan.
 
  • Gilla
Holypain
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.