Hej,
Jag fick en Toro Wheel Horse LT 12-32 av grannen som inte fungerade. Det visade sig vara förgasaren som behövde rengöras.
Men eftersom att förgasaren redan var avtagen då jag fick den vet inte jag hur det ska se ut då allt är monterat. Förgasaren i sig är inga bekymmer att få tillbaka. Däremot så är det ”stagen/vajer” mellan förgasare och gas/choke-reglaget som jag inte blir klok på, samt hur regulatorfjädern ska sitta.
Jag får inte dit ena staget då det inte finns plats att vrida in det

Är det någon som kan ge en målande beskrivning eller kanske till och med har en bild på hur det ska se ut? Jag har försökt googla mig fram men utan resultat. Motorn är av model 252707-0197.
 
  • Närbild på motorblocket på en Toro-motor, där en metalldel med två fästen och en skruv tillsammans med flera stänger och en vajer syns monterade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förgasare borttagen från Toro Wheel Horse LT 12-32 gräsklipparmotor, med stänger och vajrar synliga och omgivande motorkomponenter, motor av modell 252707-0197.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte hur det i detalj ska se ut på din modell. Men det vanliga på gräsklipparmotorer är att det sitter en fjäder som öppnar gasspjället full och sedan en till fjäder som via guvernören motverkar den fjädern när varvet går upp.
Jag ser inga fjädrar alls på bilden.
 
S Stubai skrev:
Jag vet inte hur det i detalj ska se ut på din modell. Men det vanliga på gräsklipparmotorer är att det sitter en fjäder som öppnar gasspjället full och sedan en till fjäder som via guvernören motverkar den fjädern när varvet går upp.
Jag ser inga fjädrar alls på bilden.
Hej,
Efter mycket googlande så landade jag i följande. Men jag är lite osäker på hur fjädern ska fästas. Som det är just nu fungerar choken som den ska. Däremot så rör sig inte det stag som styr gas-spjället på förgasaren, den över av dom två.
 
  • Närbild av en förgasare och dess mekaniska delar på en motor, med kablar och rör synliga, som visar placeringen av stagen för choken och gas-spjället.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En motor med synliga delar av förgasare och chokesystem, med en osäker placering av fjädern och ett stag som styr gasspjället, på en röd bas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.