Skapar en tråd för erfarenheter av denna klippare.

Just står min M5 med röd lampa och är inte mottaglig för några knapptryckningar.
Mjukvara kan absolut hänga sig, men att nödstoppsknappen inte inte fungerar sänder dåliga vibbar.

Just nu vet jag ingen annan lösning än att vänta några dygn tills batteriet lagt av.
Någon som varit med om samma?
 
Jag är också intresserad av era erfarenheter av dessa robotgräsklippare.
Köpte en Stiga Autoclip M3 från Bauhaus nyligen när de hade utförsäljning för 4500kr.
Är dock lite osäkert om det är ett bra köp, modellen är från 2018 och det finns väldigt lite omdömen om den på nätet.
Har 60 dagars öppet köp så jag kan lämna tillbaka den om den inte är bra.

Är det någon på forumet som kan dela med sig av sina erfarenheter?
 
Hej, Jag köpte min för att ersätta en Landroid 2.0, dvs den första med det mindre skalet.
Jag har stora lutningar på tomten så mina val är begränsade.
Stigan gör jobbet bättre. Men den river sönder gräsmattan för mig där den vänder.

Jag har svårt för att karossen ska gå så långt ned på sidorna, det blir lätt problem när den ska vända.
Egentligen samma som Landroiden hade. Dock har Stigan en öppning framtill som hjälper.

Mitt läge nu: Mjukvaran har låst sig och batteribyte ska göra på verkstad, gör att jag är maktlös.
Närmsta serviceverkstad har öppet 7-16:00 må-fre, så det är bökigt att få den fixad.

Summa summarum så är jag nöjd förutom hängningen som skett nu.
 
  • Gilla
andy999
  • Laddar…
Strax efter detta inlägget så tvärnöp programvaran, och det finns ingen mekanisk strömbrytare på den.
Det går heller inte att plocka ut batteriet (Batteribyte ska göras på verkstad)

Dock låg den närmsta serviceverkstaden så till att det inte var enkelt att komma dit efter jobbet innan de stängde.
Så klipparen fick vackert ligga i garaget nästan en vecka innan batteriet tömts.
Efter det så gick den att ladda och startade som vanligt igen.
 
  • Gilla
andy999
  • Laddar…
E eleson skrev:
Skapar en tråd för erfarenheter av denna klippare.

Just står min M5 med röd lampa och är inte mottaglig för några knapptryckningar.
Mjukvara kan absolut hänga sig, men att nödstoppsknappen inte inte fungerar sänder dåliga vibbar.

Just nu vet jag ingen annan lösning än att vänta några dygn tills batteriet lagt av.
Någon som varit med om samma?
Hej, jag har kört fast påsarna problem. Hur löste du ditt?
 
Hej!
Har köpt en begagnad M5 men det går trögt med installationen.
Så här blinkar det...nån som vet vad lösningen kan vara?
 
Jag hade samma problem. Det löste sig när jag uppdaterade programvaran. Hämtade senaste versionen via appen Stiga autoclip remote. Åkte på samma fel när jag tog fram den på våren. Hade nog glömt och underhålls ladda batteriet.
 
  • Gilla
Fredrik 234543
  • Laddar…
Hmmm...nu kan jag inte ansluta till appen. Slår in pinkoden och kopplar ihop den med telefonen, mem efter ett varningsmeddelande står det att garaget fortfarande är tomt...
 
Fredrik 234543 Fredrik 234543 skrev:
Hmmm...nu kan jag inte ansluta till appen. Slår in pinkoden och kopplar ihop den med telefonen, mem efter ett varningsmeddelande står det att garaget fortfarande är tomt...
Har råkat ut för det. Löste sig efter några försök att lägga till roboten som ny enhet. Appen och robotens kommunikation verkar vara lite svajigt.
 
  • Gilla
Fredrik 234543
  • Laddar…
J JörgenJoh10 skrev:
Har råkat ut för det. Löste sig efter några försök att lägga till roboten som ny enhet. Appen och robotens kommunikation verkar vara lite svajigt.
Tack för hjälpen @JörgenJoh10 !
Nu rullar den iaf, även om den är lite trött och helst åker och laddar...men ska kika på det under dagen
 
Fredrik 234543 Fredrik 234543 skrev:
Tack för hjälpen @JörgenJoh10 !
Nu rullar den iaf, även om den är lite trött och helst åker och laddar...men ska kika på det under dagen
[video]
Härligt att se :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.