Har kollat igenom lite här,men ja frågar ändå!

Har ett garage ja håller på med.

Tanken är att det ska vara uppvärmt,men ska man inte göra nått på ett bra tag inne där så vill ja kunna slå av värmen.

Så med andra ord kan det variera med uppvärmningen ganska mycket(kanske)

Vad gör jag med diffspärren?

Ska ja ha plast innan för gipsen eller nått annat,vad är det bästa??????????????????????

Vad ja fattat så är det :med värme,ca 12 grader eller mer så kan man plasta
:utan värme ingen plast

Men om man ska kunna köra värme då och då exempelvis,vad ska man göra?

Detta har jag ingen aning om just nu!

Tackar för alla svar av dom som vet!!
 
Jag är inte heller expert, men för egen del undrar jag om det verkligen behövs plast i ett garage. Fukten i ett bostadshus genereras väl mest av mänskliga aktiviteter som matlagning, dusch, andning, svett etc. Har svårt att tänka mig att det skulle bli några problem med kondensering av fuktig luft i ett garage eftersom det inte alstras så mycket fukt, men någon annan kanske vet bättre?
 
GunnarM skrev:
Jag är inte heller expert, men för egen del undrar jag om det verkligen behövs plast i ett garage. Fukten i ett bostadshus genereras väl mest av mänskliga aktiviteter som matlagning, dusch, andning, svett etc. Har svårt att tänka mig att det skulle bli några problem med kondensering av fuktig luft i ett garage eftersom det inte alstras så mycket fukt, men någon annan kanske vet bättre?
Hej,

Är på din linje. I ett garage som skall användas enligt beskrivning är fuktspärren endast ett onödigt moment enligt mitt tycke.

Mvh
HELLAS
 
Ok,så det bästa kanske är o ta en typ vindpapp innanför gipsen eller mellan gipsen eller?

Hur blir det om det används mer o mer,fins risk för att fukt kommer då eller?
Kan ju bli så att det kommer in en bil med 20 cm snö på som tinar nån gång med vid problem eller liknande.

Detta ä ett dilemma för mig..

Det kommer antagligen att sitta en luftvärmepump som värme där nu iallafall,om det är bättre kanske,den tar väll lite fukt ur luften med..

Jadu,detta ä saker dä!!
 
Hej!

Har ett dubbelgarage utan uppvärmning men med just plast i tak och väggar. Jag har problem idag med fukt
då man kör in båda bilarna varje kväll fulla med snö, eller regnvatten. Det blir väldigt fuktigt!!! Har i garaget en
temperatur runt nollan. ( skulle kunna tro att motorerna värmer upp luften lite samtidigt som motorvärmare och
kupévärmare spiller lite värme ) Har löst det lite provisoriskt med en fläkt som drar ut det värsta, men kommer
nu under sommaren att sätta in element eller luftvärmepump för att kunna hålla 12 grader och förhoppningsvis
torka upp den värsta fukten. Mitt råd är att tänka över den ev. framtida uppvärmningen! Ska du ha den ouppvärmt
bör du nog satsa på riktigt bra ventilation för att hålla mögel och annat mys borta.
 
Mikael_L
Det var någon, i en annan tråd, som hade planer på att sätta upp en sån där PAX-fläkt med fukt-styrning som en enkel frånluftsventilation. Dvs den startar automatiskt då fuktig luft behöver dras ut ur garaget.
Det tyckte jag verkade smart, är sugen på den lösningen till mitt kommande garage.

Jag vet inte om det är något galet med den tanken, men jag kommer iaf inte på något fel... :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.