A
Hej!
Hur tar jag bort en startade tråd/fråga?
Som jag själv startat då såklart.
 
Du kan inte själv ta bort en tråd. Men du kan rapportera din egen tråd, och förklara varför du vill ha den borttagen. Men vi är väldigt restriktiva med att radera i forumet, framförallt om andra också har bidragit till tråden.

/moderator
 
A
Okej tack för svar!
 
H hempularen skrev:
Du kan inte själv ta bort en tråd. Men du kan rapportera din egen tråd, och förklara varför du vill ha den borttagen. Men vi är väldigt restriktiva med att radera i forumet, framförallt om andra också har bidragit till tråden.

/moderator
Hej ni får gärna ta bort mitt inlägg
Arrendatorn kör sönder vägen.
Jag känner mig idiotförklarad av alla konstiga svar.
/Veddige
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Om du varit lite trevligare i tråden och lagt tid på att tydligt förklara vad du menar så hade du fått mindre problem. Men enklare att skylla på att svaren är konstiga än att inse att din egna text och beskrivning är rörig.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
trenchcoat trenchcoat skrev:
Om du varit lite trevligare i tråden och lagt tid på att tydligt förklara vad du menar så hade du fått mindre problem. Men enklare att skylla på att svaren är konstiga än att inse att din egna text och beskrivning är rörig.
Jag tycker att jag har förklarat så gott det går
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Frågor:
- Vem äger marken vägen löper över?
- Vem äger vägen?
- Vem har anlagt vägen?
- Vem är tjänande?
- Vem är härskande?

Dessa frågor har luddiga eller inga svar i tråden.

Detta inlägg postat i två trådar.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Frågor:
- Vem äger marken vägen löper över?
- Vem äger vägen?
- Vem har anlagt vägen?
- Vem är tjänande?
- Vem är härskande?

Dessa frågor har luddiga eller inga svar i tråden.

Detta inlägg postat i två trådar.
Markägaren äger precis allt utanför vår fastighet även vägen som går fram till vår fastighet. Vägen till våran fastighet är 700 meter och anlagd någon gång på 1400 talet. Innan vår jordbruksfastighet blev avstyckad i början på 60 talet efter att den tidigare ägaren förolyckades i skogen. Dåvarande ägarens far köper då den avlidens gård och styckar av gården som är på 1/8 mantal
( Vet ej hur mycket det är)
På den tiden skulle det vara 1 tunnland ca 5200 kvm som skulle tillhöra den avstyckade fastigheten . Lantmäteriet har avstyckad gården och skrivit ett servitut där står bara att ägaren till den avstyckade fastigheten har rätt köra på vägen men skall underhålla den själv. Alltså som arrendatorn säger jag har inget att säga till om vägen för jag har bara nyttjanderätt av markägarens väg
och markägaren står på arrendatorn sida.
Vägen fram till markägarens fastighet från stora vägen är ca 200 meter den sköter han själv de sista delen av vägen sköter jag. Det är bara 2 fastigheter på denna väg
( Ångrar att jag ens började med tråden)
 
veddige veddige skrev:
Markägaren äger precis allt utanför vår fastighet även vägen som går fram till vår fastighet. Vägen till våran fastighet är 700 meter och anlagd någon gång på 1400 talet. Innan vår jordbruksfastighet blev avstyckad i början på 60 talet efter att den tidigare ägaren förolyckades i skogen. Dåvarande ägarens far köper då den avlidens gård och styckar av gården som är på 1/8 mantal
( Vet ej hur mycket det är)
På den tiden skulle det vara 1 tunnland ca 5200 kvm som skulle tillhöra den avstyckade fastigheten . Lantmäteriet har avstyckad gården och skrivit ett servitut där står bara att ägaren till den avstyckade fastigheten har rätt köra på vägen men skall underhålla den själv. Alltså som arrendatorn säger jag har inget att säga till om vägen för jag har bara nyttjanderätt av markägarens väg
och markägaren står på arrendatorn sida.
Vägen fram till markägarens fastighet från stora vägen är ca 200 meter den sköter han själv de sista delen av vägen sköter jag. Det är bara 2 fastigheter på denna väg
( Ångrar att jag ens började med tråden)
Det verkar som att den arrogante arrendatorn har helt rätt. Han kan köra sönder vägen i lugn och ro och det kostar honom inget så länge han är tjenis med markägaren. :(
 
  • Gilla
veddige
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.