Hej på er.
Jag upptäckte att jag hade oljud från höger hjul och började riva isär då garantin gått ut. Dock är jag måttligt imponerad av denna maskin. Den har krånglat mycket, men det hör inte hit.
Jag hittar några plasthjul som är slut inne i "växellådan" som sitter på själva motorn.
Känns fel att köpa ett nytt motorkit bara för något plastkugg.

Någon som har någon bra ide om vart jag kan hitta dessa att köpa lösa?
Slitna plastkugghjul och en bricka från en växellåda på ett linjerat papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Motor med växellåda demonterad, synliga slitna plastdelar och verktyg på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur gammal är maskinen ? Är den yngre än 3 år så har du ju fortfarande reklamationsrätt på den.
 
Nästan 3 år. Menar du att jag kan reklamera den?
 
Ja, har du kvitto kvar och den inte är tre år gammal så har du reklamationsrätt. Sätt ihop klipparen och lämna in den för åtgärd då den bör hålla längre än 3 år.

Kan man inte se att den på något sätt misshandlats och den körts normalt så ska det inte vara några problem att reklamera den, det är bara att stå på dig om de börjar ha invändningar.

Här är en länk med lite förklaringar:

https://www.hallakonsument.se/klaga...-som-konsument/reklamera-nar-du-inte-ar-nojd/

Gällande "normalt" slitage skall den hålla mer än 3 år annars är den antingen dåligt byggd eller så har det varit fel på den från början.
 
Det är ju en väldigt gammal tråd, men jag har sådana kugghjul om någon behöver. Det är samma prylar till äldre 220AC och några andra som har linix motor.
 
G GordonE skrev:
Det är ju en väldigt gammal tråd, men jag har sådana kugghjul om någon behöver. Det är samma prylar till äldre 220AC och några andra som har linix motor.
Jag är intresserad! Hur kontaktar jag dig angående detta?
 
lindead lindead skrev:
Jag är intresserad! Hur kontaktar jag dig angående detta?
Hej, skicka ett PM!

Mvh Gordon
 
G GordonE skrev:
Hej, skicka ett PM!

Mvh Gordon
Jag lyckades hitta en, Tack ändå!
 
  • Gilla
GordonE
  • Laddar…
lindead lindead skrev:
Jag lyckades hitta en, Tack ändå!
Var hittade du kugghjul?
 
Jag fick av en
M MatzJo skrev:
Var hittade du kugghjul?
Jag fick en gammal hjulmotor av en vän som hade en trasig över, så jag kunde plocka en där ifrån:)
 
M MatzJo skrev:
Var hittade du kugghjul?
Jag har kugghjul till dem om du behöver!
 
G GordonE skrev:
Jag har kugghjul till dem om du behöver!
Har skickat pm till dig
 
  • Gilla
GordonE
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.