Hej!
Har vart borta från lägenheten i 2 månader och kom hem till att både specialsalt och spolglans behövdes fyllas på, men även att indikatorn för kontroll av vattentillförseln lös. Jag kopplade av vattentillförseln och rengjorde silen till tilloppsslangen. Testade diskmaskinen och alla lampor hade slocknat, men efter en körning kom felkoden E15 upp. Försökte kolla om det fanns vatten i botten av maskinen genom att tippa den och detta resulterade i att felkoden ändrades till E01. Maskinen startar men så fort vattnet ska ”släppas på” kommer felkoden upp.

Har någon en idé vad det kan vara? Silen som jag rengjorde var ganska sliten, men känns kanske inte som felet ligger där?
 
  • Diskmaskin av märket Bosch som visar felkoden "E01" på displayen, fotograferad framifrån i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Juuliaa skrev:
Hej!
Har vart borta från lägenheten i 2 månader och kom hem till att både specialsalt och spolglans behövdes fyllas på, men även att indikatorn för kontroll av vattentillförseln lös. Jag kopplade av vattentillförseln och rengjorde silen till tilloppsslangen. Testade diskmaskinen och alla lampor hade slocknat, men efter en körning kom felkoden E15 upp. Försökte kolla om det fanns vatten i botten av maskinen genom att tippa den och detta resulterade i att felkoden ändrades till E01. Maskinen startar men så fort vattnet ska ”släppas på” kommer felkoden upp.

Har någon en idé vad det kan vara? Silen som jag rengjorde var ganska sliten, men känns kanske inte som felet ligger där?
denna koden hör till kretskortet och motorstyrningen
kan du skvimpat in vatten på kretskortet i din iver att få bort E;15?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
returen returen skrev:
denna koden hör till kretskortet och motorstyrningen
kan du skvimpat in vatten på kretskortet i din iver att få bort E;15?
Det är nog möjligt, är det kört då?
 
J Juuliaa skrev:
Det är nog möjligt, är det kört då?
man kan ju torka ur och mäta eller byta kretskort
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.