Jag som har en del livserfarenhet och även två hus förstår faktiskt inte varför man köper vissa varor på BM.

De bevakar priserna på Bauhaus kontinuerligt och försöker ligga i nivå. De är väsentligt billigare än t ex K-rauta och Beijers.

Men både kvaliteten och servicen suger ju Hä*tba*le.

Det är i vissa fall värt att hämta en vara i butik men aldrig att jag skulle köpa ett golv eller annan vara som är avgörande för ett bra resultat.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Jag som har en del livserfarenhet och även två hus förstår faktiskt inte varför man köper vissa varor på BM.

De bevakar priserna på Bauhaus kontinuerligt och försöker ligga i nivå. De är väsentligt billigare än t ex K-rauta och Beijers.

Men både kvaliteten och servicen suger ju Hä*tba*le.

Det är i vissa fall värt att hämta en vara i butik men aldrig att jag skulle köpa ett golv eller annan vara som är avgörande för ett bra resultat.
En del av förklaringen kan ju vara att ts handlar hos Byggmax är för att han är nöjd med sin lokala butik, bor i trakterna runt Kalix och saknar alternativ...Bauhaus nordligaste butik verkar ligga i Umeå tex.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Några dagar efter att jag skrev det här inlägget hörde Byggmax äntligen av sig men det enda de skrev var att de behövde fler bilder för att kunna ta ärendet vidare. Jag hade redan skickat in ett tiotal foton tidigare på hur pallen med golvet såg ut vid mottagandet och bilder av skadorna på de enskilda plankor jag ville reklamera. Eftersom det gått så lång tid sen jag gjorde reklamationen hade jag gett upp om någon ersättning och kört de skadade plankorna på soptippen. Jag svarade bara kort att om inte det inte räckte med de bilder jag skickat tidigare så kunde de lägga ned ärendet. I går, fyra månader efter jag gjort reklamationen, fick jag ett besked att jag får ersättning för de skadade plankorna. Lite trist att behöva vänta i fyra månader på besked i ett reklamationsärende. Trots att jag är nöjd med golvet jag köpte kommer jag att vara tveksam till att beställa något mer från ByggMax Webshop.
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
F Frazze99 skrev:
Några dagar efter att jag skrev det här inlägget hörde Byggmax äntligen av sig men det enda de skrev var att de behövde fler bilder för att kunna ta ärendet vidare. Jag hade redan skickat in ett tiotal foton tidigare på hur pallen med golvet såg ut vid mottagandet och bilder av skadorna på de enskilda plankor jag ville reklamera. Eftersom det gått så lång tid sen jag gjorde reklamationen hade jag gett upp om någon ersättning och kört de skadade plankorna på soptippen. Jag svarade bara kort att om inte det inte räckte med de bilder jag skickat tidigare så kunde de lägga ned ärendet. I går, fyra månader efter jag gjort reklamationen, fick jag ett besked att jag får ersättning för de skadade plankorna. Lite trist att behöva vänta i fyra månader på besked i ett reklamationsärende. Trots att jag är nöjd med golvet jag köpte kommer jag att vara tveksam till att beställa något mer från ByggMax Webshop.
Jag har upplevt liknande behandling från butik och kundsupport. Har sagt det tidigare men det tål att upprepas. Byggmax kundsupport är den sämsta jag har upplevt "ever"
 
F Frazze99 skrev:
Den 28 februari beställde jag ca 25 m2 laminatgolv från ByggMax webshop. De 13 mars kom paketet till den lokala ByggMax butiken i Kalix. När jag kom till butiken för att hämta ut golvet meddelade en butiksanställd att sändningen var transportskadat men att de tyvärr inte kunde göra en skadeanmälan, det var jag tvungen att göra. Lite märkligt tycker jag eftersom det i princip var en interntranport inom ByggMax. När jag lastat av golvet fotade jag av de skadade paketen och fyllde i en skaderapport på ByggMax hemsida. En vecka senare, den 25 mars, när jag lagt golvet och gått igenom alla plankor kompletterade jag skadeanmälan med det exakta antalet transportskadade plankor och ytterligare några plankor som hade tillverkningsfel. Jag bifogade också foton på samtliga plankor.

Nu har det gått drygt två månader utan att jag hört något från ByggMax reklamationsavdelning. År det någon annan som har dåliga erfarenheter av ByggMax sätt att hantera reklamationsärenden? För övrigt handlar jag en hel del i ByggMax butiken i Kalix där personalen är trevliga och hjälpsamma.
Hej, jag har samma problem. Jag har lagt ett golv som är dåligt. Gjort ett ärende m.m hos Byggmax. Inte en enda respons på två månader. Mailade VD:n, fick mail dagen efter att ärendet startats. Sen har jag inte hört något igen på 1 månad. Bedrövligt. Vill inte ta bort det dåliga golvet förrän de gett någon respons. Så vi har ett knastrande golv hemma. Skrivit på klagomålssidan minst 10ggr och undrat hur det går. Vi får tjata visare helt enkelt.
 
F Frazze99 skrev:
Några dagar efter att jag skrev det här inlägget hörde Byggmax äntligen av sig men det enda de skrev var att de behövde fler bilder för att kunna ta ärendet vidare. Jag hade redan skickat in ett tiotal foton tidigare på hur pallen med golvet såg ut vid mottagandet och bilder av skadorna på de enskilda plankor jag ville reklamera. Eftersom det gått så lång tid sen jag gjorde reklamationen hade jag gett upp om någon ersättning och kört de skadade plankorna på soptippen. Jag svarade bara kort att om inte det inte räckte med de bilder jag skickat tidigare så kunde de lägga ned ärendet. I går, fyra månader efter jag gjort reklamationen, fick jag ett besked att jag får ersättning för de skadade plankorna. Lite trist att behöva vänta i fyra månader på besked i ett reklamationsärende. Trots att jag är nöjd med golvet jag köpte kommer jag att vara tveksam till att beställa något mer från ByggMax Webshop.
Tror att det går åt pipsvängen för detta företag om dom inte ändrar sitt reklamations system.Det är väl inte ok att man inte kan reklamera i butik. Köpte en vattenslang hos Byggmax som sprack efter någon dag.Åkte tillbaka till butiken för att byta varan, men icke var tvungen att reklamera på nätet.La inte ner så mycket besvär för 159 kr:Har tidigare handlat mycket
på Byggmax men nu tackar jag för kaffet. Riktigt dåligt.
 
Redigerat:
  • Gilla
NiclasSa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.