R
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jasså... ja så tolkade ju jag dock det du skrev vilket var ganska tydligt nedslående. 😉
Du är så ute o cyklar, en fris läggs i ytterkanterna av ett golv.
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Orkar inte tjafsa med dig då du uppenbarligen söker det😝
Det är ju verkligen i högsta grad ömsesidigt. 😉😂

R Rejäl skrev:
Hur skapas en fris åt två eller flera håll? Berätta detta för mig?
Precis som jag skrev så borde där vara två stycken så vardera golv hade sin egen fris (inramning) men det är ju en smaksak precis som det mesta. 😉
 
R
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Det är ju verkligen i högsta grad ömsesidigt. 😉😂


Precis som jag skrev så borde där vara två stycken så vardera golv hade sin egen fris (inramning) men det är ju en smaksak precis som det mesta. 😉
Skillnaden är att du skrev till mig, som vanligt ska du bara tjafsa i oändlighet, du är ignorerad från o med nu😉
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du är så ute o cyklar, en fris läggs i ytterkanterna av ett golv.
Jag VET att en fris läggs i ytterkanterna av ett golv och du kan få kalla det vad du vill men jag fortsätter kalla även denna för en fris då det är ytterkanter av två golv i samma nivå.
Man kan kalla den brädan för en sektionsavdelare om man hellre föredrar det men den avdelar och inramar fortfarande två golvytor. 😉

...och poängen i alltihop hade inte ens med ordet fris betydelse att göra utan att det INTE är generalskarvar !! 🙃

Då kunde du svarat på det istället ! 🙏😉
 
  • Gilla
DennisN
  • Laddar…
Om ts lägger trallen som jag föreslagit, dvs i riktning så att det blir hela 3-meters längder slipper man problemet och vad en mellanliggande trallbräda kallas.😎
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Om ts lägger trallen som jag föreslagit, dvs i riktning så att det blir hela 3-meters längder slipper man problemet och vad en mellanliggande trallbräda kallas.😎
Det är ju faktiskt vettigast att göra så. Skarvar mitt på eller utspridda över golvet är ju ändå skarvar.
 
  • Gilla
hogge
  • Laddar…
Skicka in till nyordslistan: ”friserad mellanliggare”.
Själv har jag två, en på vardera sida av dörren så det blir som en gång rakt ut med en trall på vardera sida. Det var rätt smart för dessa brädor var mer slitna och nu kunde jag byta dem enbart några år innan resten och det ser helt OK ut med denna ”gång” i ljusare färgning.
 
Blev många vinklar att tänka på med alla svaren. Jag kommer förmodligen köra med utspridda skarvar och 5.4m längder som gör att det blir enklare sprida ut skarven. I annat fall blir det andra hållet med hela längder 3m.
 
  • Älska
  • Gilla
Nödjan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.