Vad är det för en nippel som sitter under hydrostaten/bakaxeln på min Park 500W? Ska det se ut så här? Den ligger farligt nära marken. Inte tänkt på det tidigare. Går att ta tag i den och vrida den uppåt också. Det ska väl inte gå? Ska jag dra fast den? Och i vilket läge?
 
  • Bilens avgasrör och lambdasond framför gräs, fokus på bilkomponenter, delvis inringad lambdasond, underifrånperspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Motorutrustning med bränsleinsprutare markerad, på gräs. Metalldetaljer och slangar synliga. Maskinell komponent i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L LFN skrev:
Vad är det för en nippel som sitter under hydrostaten/bakaxeln på min Park 500W? Ska det se ut så här? Den ligger farligt nära marken. Inte tänkt på det tidigare. Går att ta tag i den och vrida den uppåt också. Det ska väl inte gå? Ska jag dra fast den? Och i vilket läge?
Det är en hydraulslangkoppling.
Du är säker på att det är en 500W du har?
Tänkte om det är en WX som är fyrhjulsdriven så kanske den kopplingen används för att fylla olja i systemet till drivningen där fram.
Men annars vet jag inte varför den sitter där.
 
K Klabbis 3000 skrev:
Det är en hydraulslangkoppling.
Du är säker på att det är en 500W du har?
Tänkte om det är en WX som är fyrhjulsdriven så kanske den kopplingen används för att fylla olja i systemet till drivningen där fram.
Men annars vet jag inte varför den sitter där.
Det är en bakhjulsdriven 500W. Transmissionsolja fyller jag i en liten burk intill batteriet.
 
L LFN skrev:
Det är en bakhjulsdriven 500W. Transmissionsolja fyller jag i en liten burk intill batteriet.
Fortfarande nöjd med maskinen eller har det varit några bekymmer med den?
 
Nöjd
K Klabbis 3000 skrev:
Fortfarande nöjd med maskinen eller har det varit några bekymmer med den?
Helt nöjd. Bra köp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.