Hej min gammalt induktionshäll gav up var en ikea nutid som satt inkopplad så som den bilden med en rad skruvar visar

Kopplar in den nya (ikea matmässig) som bilden med 2 rader skruvar visar men spishällen starta ej även om de är kopplat som den gammla

Har också provat att koppla in den bruna istället för den gråa sladden men de hjälpte ej heller

Sladden som används är en perilex

Kopplingsschemat är från den nya men de är identitet med den gammla av jag kan se


Nån som har nån ide?
 
  • Elektrisk anslutning av en spishäll med anslutna kablar i terminaler märkta L1, L2, L3, N1 och N2.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopplingsschema för en ikea induktionshäll med tre skruvarade anslutningar och flera olika färgade sladdar korrekt installerade i ett hushåll vad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsmanual för inkoppling av IKEA induktionshäll, inkluderar kopplingsschema för olika spänningskonfigurationer och färgkodning av kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som du blandat ihop faserna och nollan vad som ska sitta var. Men det är inte säkert att det bara är det som är felet.
 
J Josth skrev:
Ser ut som du blandat ihop faserna och nollan vad som ska sitta var. Men det är inte säkert att det bara är det som är felet.
Ska ej l1 och l2 sista i 1an och 2an och nollan i 4an
 
Sorry, såg först inte att bilden är tagen upp och ner! Så det stämmer.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag tycker det ser ut att vara rätt kopplat.

Elektrisk kopplingsbox med ledningar och en kopplingsschema med 400V 2N~ och anslutningar för L1, L2, N och PE.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Josth
  • Laddar…
Mät så att du har kräm fram.
(På vilket sätt gav den gamla upp...det var inte uttaget som dog?)
Ibland kan någon klocka behöva ställas också innan det startar.
 
Var 2 av 3 säkringar som hade gott. Funkar nu. Tackar
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Gôtt mos!
 
K
Fint att i alla fall en del Ts meddelar att problemet är löst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.