Skånepöjk
Tjena

har ett fönster placerat i duschzonen.
Såg arga snickaren, tv-programmet med Anders Öfvergård.

var ett tag sen jag säg programmet så minns inte vilken säsong eller avsnitt. Tyvärr.

De monterade någon glasskiva ovan fönstret för att skydda fönstret.

något som vet mer? Det vore kanske en lämplig åtgärd för oss här hemma tänker jag...
 
Skånepöjk
Hmmm ‍♂️
 
Skånepöjk Hällvetet skrev:
har ett fönster placerat i duschzonen...
Någon som vet mer? Det vore kanske en lämplig åtgärd för oss här hemma tänker jag...
Vi hade ett fönster i duschen på övervåningen i vårt förra hus. Fönstret hade ganska hög bröstning.
Jag satte upp ett genomskinligt duschdraperi på en liten stång.
Draperiet täckte fönstret med god marginal, och inget vatten kom in mot fönstret.
Det fungerade bra.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Krokben
Man får nog tänka på att Arga Snickaren fortfarande är tv. Anders kan rycka till i en trafo med tillhörande 12v spotlights och säga "vad är det här? Ingen jordning? Det här är ju farligt, man ju kan dö!".

Anders är förnodligen riktigt duktig men det ska också tänka på att det är just tv.
 
Skånepöjk
Krokben Krokben skrev:
Man får nog tänka på att Arga Snickaren fortfarande är tv. Anders kan rycka till i en trafo med tillhörande 12v spotlights och säga "vad är det här? Ingen jordning? Det här är ju farligt, man ju kan dö!".

Anders är förnodligen riktigt duktig men det ska också tänka på att det är just tv.
haha sant, klassisk Anders! Men ialf. Det
Såg ut som en bra lösning, minns att han sa att lösning hette något, som att det var något han köpt...
 
BigR
Skånepöjk Skånepöjk skrev:
Tjena

har ett fönster placerat i duschzonen.
Såg arga snickaren, tv-programmet med Anders Öfvergård.

var ett tag sen jag säg programmet så minns inte vilken säsong eller avsnitt. Tyvärr.

De monterade någon glasskiva ovan fönstret för att skydda fönstret.

något som vet mer? Det vore kanske en lämplig åtgärd för oss här hemma tänker jag...
Har du satt in någon glasskiva ännu 😁?

Avsnittet är från säsong 9, avsnitt 2, 34m:30s in i avsnittet. Det är något Anders beställt från glasmästaren, ser snyggt ut.
 
  • Person monterar en frostad glasskiva i ett fönster i ett rum med vita kakelväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Någon borrar fast en glasskiva med en skruvdragare i en metallbeslag, del av ett projekt beställt från en glasmästare, nära ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person håller i en genomskinlig glasskiva bredvid en vägg med vita kakelplattor i ett rum med ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.