L Lottan.81 skrev:
Har du bilder på hur du gjorde? Hur ser spiklisten ut? Har samma problem nämligen i båda barnens sovrum.
Blommiga, mörkgröna gardiner i ett taget fönster hänger över en byrå med en vas av ljusa och lila blommor. Gardinerna hålls upp av plastöglor längs en rundad övre kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gardiner upphängda på plastöglor ovanför ett fönster med vy utåt. Klisterkuddarna är fästa på väggen runt den rundade överdelen av fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spiklisten försvann vid fönsterbyte, så har de här plastöglorna nu, eftersom de var lättare att fästa utan att skada fönstret. Klisterkudden är sisådär bara, har fått klistra om på en del ställen med superlim, men just nu håller de iaf. Kanske funkar det bättre med lättare gardiner, mina är fodrade med blackouttyg och väger en del. Ska se om jag har sparat någon bild på spiklisten jag hade förut. Tänk på att överdelen av gardinen behöver följa samma rundning som fönstret för att hänga snyggt.
 
  • Gilla
Lottan.81
  • Laddar…
D DIY2021 skrev:
[bild][bild]Spiklisten försvann vid fönsterbyte, så har de här plastöglorna nu, eftersom de var lättare att fästa utan att skada fönstret. Klisterkudden är sisådär bara, har fått klistra om på en del ställen med superlim, men just nu håller de iaf. Kanske funkar det bättre med lättare gardiner, mina är fodrade med blackouttyg och väger en del. Ska se om jag har sparat någon bild på spiklisten jag hade förut. Tänk på att överdelen av gardinen behöver följa samma rundning som fönstret för att hänga snyggt.
Har inget foto kvar tyvärr, men såg ut typ så här i någon sorts förzinkad metall Handritad skiss av sexkantig förbindning med hål i varje sektion, noterad för att vara i en förzinkad metall och böjd i en 90 graders vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lottan.81
  • Laddar…
D DIY2021 skrev:
[bild][bild]Spiklisten försvann vid fönsterbyte, så har de här plastöglorna nu, eftersom de var lättare att fästa utan att skada fönstret. Klisterkudden är sisådär bara, har fått klistra om på en del ställen med superlim, men just nu håller de iaf. Kanske funkar det bättre med lättare gardiner, mina är fodrade med blackouttyg och väger en del. Ska se om jag har sparat någon bild på spiklisten jag hade förut. Tänk på att överdelen av gardinen behöver följa samma rundning som fönstret för att hänga snyggt.
Tack så jätte mycket för bilder och allt 🙂
 
D DIY2021 skrev:
Har inget foto kvar tyvärr, men såg ut typ så här i någon sorts förzinkad metall [bild]
Vart köpte du platsögglorna? Samt vart köpte du nytt fönster ifrån? Har sett att alla inte säljer rundade fönster. Tack på förhand för dina svar 🙂
 
Jag köpte ”självhäftande takkrokar” från brondsholm.se . Fönstren är specialbeställda från RM fönster i Vimmerby.
 
  • Gilla
Lottan.81
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.