Hej, är inne på att skaffa mig en batteridriven trimmer från Husqvarna 325 modellen.
Någon här som testat Husqvarnas batteri trimmer eller rörsågar? Hur håller sig batterierna?
 
Köpte en sådan till stugan, köpte utan batteri så vi kunde välja batteri själva. Vi tog det näst största då. Har funkat fantastiskt.
 
Har en sedan flera år en med originalbatteriet.
Fungerar kanon men lite mer kraft i batteriet vore bra. Numera finns starkare batteri att köpa.
Trimmertråden tar inte vass men på gräs fungerar den utmärkt.
 
S saltet skrev:
Har en sedan flera år en med originalbatteriet.
Fungerar kanon men lite mer kraft i batteriet vore bra. Numera finns starkare batteri att köpa.
Trimmertråden tar inte vass men på gräs fungerar den utmärkt.
okej låter ju lovande, anledningen till att jag tänkte köpa husqvarnan är att jag tänkte att man borde väl kunna länga på gräsklinga när man ska trimma lite i diken osv där det ofta växer lite grövre än gräs som kirskål.

anledningen till varför jag inte vill ha röjsåg är att den 80 % av tiden kommer användas till gräs där gräsklipparen inte tar, då känns en trimmer smidigare än röjsåg med sele osv.
 
D Datagubben skrev:
okej låter ju lovande, anledningen till att jag tänkte köpa husqvarnan är att jag tänkte att man borde väl kunna länga på gräsklinga när man ska trimma lite i diken osv där det ofta växer lite grövre än gräs som kirskål.

anledningen till varför jag inte vill ha röjsåg är att den 80 % av tiden kommer användas till gräs där gräsklipparen inte tar, då känns en trimmer smidigare än röjsåg med sele osv.
Känner inte till om det går att byta till klinga.
Vet någon.
Har själv en röjsåg för grövre behov.
 
En orange och svart trimmer med tvåhandtagssystem och en motor kopplad till en axel med en trådskivaväxel framtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Orange och svart grästrimmermodell från Husqvarna, visas i sidovy med synlig handtag, axel och skyddskåpa, utan klinga monterad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varför jag tror det går med kling är för om man jämför röjsågen ovan som finns med klinga mot trimmer varianten så ser själva axel och växeln nästan identisk ut, ser bara ut som att själva handtaget skiljer dem åt
 
C
Vi har 535 iFR sedan ett antal år tillbaka. Nu har ju denna inte samma batterisystem, men angående batterierna är helt klart största akilleshälen priset. De är, i min mening, sanslöst dyra.

Det låter i och för sig spontant som att du inte har för avsikt att köra några längre arbetspass? Annars rekommederar jag starkt att du väljer största batteriet och minst ett extrabatteri. Vi har mellanladdaren QC 330 och den tar tyvärr längre tid på sig att ladda ett batteri än vad maskinen drar ur dem, så den möjliggör inte "kontinuerlig drift".
 
D Datagubben skrev:
okej låter ju lovande, anledningen till att jag tänkte köpa husqvarnan är att jag tänkte att man borde väl kunna länga på gräsklinga när man ska trimma lite i diken osv där det ofta växer lite grövre än gräs som kirskål.

anledningen till varför jag inte vill ha röjsåg är att den 80 % av tiden kommer användas till gräs där gräsklipparen inte tar, då känns en trimmer smidigare än röjsåg med sele osv.
Hur gick det med att välja? Vilken blev det? Är du nöjd?
 
K kimboslice skrev:
Hur gick det med att välja? Vilken blev det? Är du nöjd?
köpte Husqvarna 325, är helt klart den bästa trimmern jag kört. Känns extremt välbyggd. Elmotorn är extremt kraftig, i mitt tycke lika kraftig som en klenare röjsåg. Det är lite som att köra en elbil, du får full effekt på 1 sek medans bensin är jag van att man måste hålla lite varv osv.
Överlag är jag väldigt nöjd, den levererades med 2,4mm tråd men tror jag kan slänga i 3mm också. Testade även med liten klinga för att ta bort lite lättare skott från syrenhäcken och det var inga problem. (står på den att det inte rekommenderas med klinga, men de i butiken trodde skott osv inte borde vara några problem).

Enda anledningen för mig att eventuellt gå tillbaka till bensin skulle vara om jag skulle behöva trimma i flera timmar i sträck, Det skulle då behövas flera stora batterier som tyvärr skulle bli lite för dyrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.