Hej! Jag beställde microcement till ett golv i mitt hus där det låg ful klinkers. Emellertid, hantverkaren var inget vidare så resultatet blev dåligt. Jag orkar dock inte betala för att göra om arbetet då rummet inte är så viktikgt. Men, kan man måla på microcement som om det vore cement?

Mvh
H
 
BirgitS
Inte ska du betala för att företaget (eller ett annat företag som de anlitar) rättar sitt felaktiga jobb.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Inte ska du betala för att företaget (eller ett annat företag som de anlitar) rättar sitt felaktiga jobb.
Nej, egentligen borde jag inte. Men felet är mer av skönhetskaraktär. Jag tycker inte att det blev fackmannamässigt rent estetiskt, men skulle få svårt att hävda att något är tekniskt fel.
 
BirgitS
I fackmässigt ingår också att det ska se tillräckligt bra ut, dvs. bra på normalt betraktningsavstånd.

Men till din fråga om att måla så är det väl troligt eftersom mikrocement är cementbaserat precis som betong, men pröva för säkerhets skull på en lös bit eller på något ställe där det inte syns. En bra färgaffär bör också kunna svara på det.

Är mikrocementen ytbehandlad på något sätt?
Det är ju vanligt att den är lackad. I så fall är det ju mer fråga om lacken kan målas.
 
  • Gilla
Necatour
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
I fackmässigt ingår också att det ska se tillräckligt bra ut, dvs. bra på normalt betraktningsavstånd.

Men till din fråga om att måla så är det väl troligt eftersom mikrocement är cementbaserat precis som betong, men pröva för säkerhets skull på en lös bit eller på något ställe där det inte syns. En bra färgaffär bör också kunna svara på det.

Är mikrocementen ytbehandlad på något sätt?
Det är ju vanligt att den är lackad. I så fall är det ju mer fråga om lacken kan målas.
Tack! Skall dubbelkolla med min lokala färgaffär. Angående att klaga på hantverket får jag fundera en vända till.
 
Som Birgit säger så måste du ta reda på om den är förseglad på något sätt efter. En model är att man tar på 2lager sealer och sedan lack och det blir svårt att måla på.

Vilket fabrikat på microcement är det?
 
  • Gilla
Necatour
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Som Birgit säger så måste du ta reda på om den är förseglad på något sätt efter. En model är att man tar på 2lager sealer och sedan lack och det blir svårt att måla på.

Vilket fabrikat på microcement är det?
Vet tyvärr ej... hantverkaren var en klåpare och svarar ej längre när jag ringer (bor också i annan stad på privat adress). Kanske måste jag slipa först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.