FredrikR FredrikR skrev:
4 per meter känns tight, vi köpte från ATM handel och fick rådet, vilket vi följde, att sätta dom med 40cm mellanrum.
Ca 1m höga.
Planerade i maj och de börjar växa ihop nu.
[bild]
Om du har tid får du gärna knäppa en bild så att man ser hur häcken ser ut idag.

Planterade Brabant 100cm från ATM vid månadsskiftet september/oktober förra året.
Jag är faktiskt lite missnöjd med dom.
De är mer som ett träd med en stam och grenar. De var tämligen glesa och är så än idag.
Krukodlade skulle de vara men levererades med roten i en påse och inte mycket jord kvar runt rotsystemet.
Känner du igen dina thujor på den beskrivningen?
 
E EAA skrev:
Om du har tid får du gärna knäppa en bild så att man ser hur häcken ser ut idag.

Planterade Brabant 100cm från ATM vid månadsskiftet september/oktober förra året.
Jag är faktiskt lite missnöjd med dom.
De är mer som ett träd med en stam och grenar. De var tämligen glesa och är så än idag.
Krukodlade skulle de vara men levererades med roten i en påse och inte mycket jord kvar runt rotsystemet.
Känner du igen dina thujor på den beskrivningen?
Fixar lite foton när jag är hemma igen.
Våra kom också i nån form av påse/nät och de har tagit sig bra. Ser skillnad i storlek mellan de jag vattnat mer regelbundet och de som fått lite mer sporadiskt, men alla tar sig bra och är gröna och fina.
 
  • Gilla
EAA
  • Laddar…
Dessa har fått vatten regelbundet under somrarna, topparna är nånstans runt 2m.
Grön häck med regelbundet vattnade växter på ca 2 meter höjd, framför ett stort träd och ett hus i bakgrunden under en blå himmel med moln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


De här har inte vattnats lika ofta och är lite glesare och lägre.
En rad med gröna barrväxter planterade på en gräsmatta, omgiven av buskar och träd, med en landsväg och ytterligare vegetation i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
EAA och 1 till
  • Laddar…
Tackar för fotona.
Det ser inte ut att gå någon nöd på dom. Kan bara hoppas att mina kommer vara lika höga och täta om ett år.
20-25°C och regn varannan dag som det är nu borde vara idealiskt. Tittar på tujorna närmast dagligen och undrar om de inte ska skjuta fart nån gång :)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.