Jag försöker hitta något smart sätt att fördela el i ett ganska stort tält.
Det som ska förbruka el är saker som mobilladdare, led lampor osv, inga stora förbrukare alltså, men det är prylar som är på flera platser.
Det skulle vara smidigt med en förlängningskabel som har uttag längs vägen som man kan dra runt hela tältet längs väggarna, men jag hittar inga sådana kablar med ”svenska” uttag.
Det kanske inte finns för att det är en dålig idé eller så vet jag inte vad jag ska söka efter.
Är det någon som vet om det jag letar efter existera eller är det bara att glömma?
 
Ett antal sådana här.

Grenuttag med sex uttag och ett rött strömbrytare, lång vit kabel på 3-5 meter, två USB-portar längst ned.

Tänk på att ansluta nästa närmast brytaren.
Sök efter lång kabel 3-5 m
Utan inbyggd USB-laddare så är dom billigare
 
Det jag kom att tänka på var IKEAs Åskväder som är ett byggbar system där du kan sätta ihop enskilda uttag ned 2m nellanksbel och fortsätta så.

Ett vitt IKEA Åskväder-eluttag, del av ett modulärt system, som kan byggas ihop med andra uttag med hjälp av kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit förlängningskabel från IKEAs Åskväder-serie med två anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om det är för tillfälligt bruk så finns det en mängd varianter på skarvsladdar som du kan kombinera efter behag. Slingor för uttag har jag aldrig sett men slingor för belysning finns det många olika sorter.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Är det bara tillfällig el det handlar om?
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
Tack för svaren.
Skarvdosor är ju såklart en enkel lösning, jag tänkte att det skulle finnas någon variant som var byggd med flera skarvdosor efter varandra på en kabel.
Jag ska kolla på Ikeas lösning.
Användningen är bara för camping, så det handlar om några dagar åt gången sedan ska det packas ner till nästa resa.
 
Vad är det för avstånd allt detta handlar om? Typ 3 meter mellan varje uttags plats eller lägre?
Totala längden 50m eller 10m? Tänker då om det ä ett stort tält typ circus eller bara ett litet militärt.
 
Inget cirkustält, så det handlar om kortare längd än tio meter.
Jag vill främst att det ska bli en så snygg lösning som möjligt och slippa ha kablar till laddare och lampor gå kors och tvärs på tältgolvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.