Lexington Lexington skrev:
Fick dessa bilder av kärvhet, kan inte se något fel på min?
[bild]
[bild]
Jag tror att den grönmålade delen ska längre in.
3D-explosionsvy av en apparat med en grön markerad del och en röd pil som pekar mot inpassning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
På bild nr 2 så är allt i bitar, utom den delen som är i plast och röret i sig, är den delen dragen med skruv/bult på maskinen, och har troligen O-ringar för att täta, framgår inte hur det ser ut med anslutningen på den gula, men är ett högt tryck där och plasten skulle inte hålla. Mina funderingar är om det inte tätar mot tryckhålet från pumpen och går lite på sidan om och ger sig till känna med att spruta. Mycket svårt att på distans säga något eller beskriva en form av felsökning.
Som synes på bild 1 så är det låsningar ( nr 2 ) och O-ringar ( nr 6 ) Det måste vara O-ringar på höger sida med för att få det tätt och som jag tror är det vid anslutningen mellan den svarta och pumpen som det felar. Enda chansen att se hur det är, är nog att demontera hela svata klumpen.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jag tror att den grönmålade delen ska längre in.
[bild]
Den sitter helt intryckt, kommer inte längre in!
Jag ger upp nu!
Skickar tillbaka skiten o rekommenderar ingen att köpa kärcher!
 
  • Ledsen
  • Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Låsningen/sprinten nr10, indikerar enligt mig på att mässongsröret som sviveln sitter på är demonterbart. Försök lossa sprinten eller om det går att med lagom kraft trycka in röret.
 
Prova att pressa den grå biten mot bygeln så den pressar isär benen på bygeln, gissar att den då släpper greppet om mässingswiveln och du kan kolla om det saknas en o-ring.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Testat båda sakerna, inget funkar!
 
Lexington Lexington skrev:
Är med på vad ni menar!
Pallar inte springa ut i verkstan igen, men ska prova imorgon o återkomma!

Har förresten varit i kontakt med kärcher, men dom vägrar hjälpa till, vill bara att jag åker med tvätten till närmsta servicepartner, tre mil bort!
Själv tycker jag det är orimligt att jag ska lägga den tiden och dom pengarna på det och kärchers svar är bara en axelryckning!
3 mil är väl ingenting, varken i pengar eller tid jämfört med ditt mekande/testande och skrivande på forumet?
Dessutom riskerar du ju att förstöra maskinen och därmed förverkande av garantin.
 
K Kane skrev:
3 mil är väl ingenting, varken i pengar eller tid jämfört med ditt mekande/testande och skrivande på forumet?
Dessutom riskerar du ju att förstöra maskinen och därmed förverkande av garantin.
Precis, därför jag ger upp!
Problemet är att servicestället har öppet kontorstider (8-17) när jag jobbar, så reklamerar istället!
 
  • Gilla
torpan i floda
  • Laddar…
Video där du ser hur du kan få upp clipsen. Sen ska den svarta runda delen gå att lossa på genom att vrida medurs tror jag. Man behöver inte ta bort hela den svarta plasten om man inte ska byta hela röret.
 
  • Gilla
Teacer
  • Laddar…
O-ringen han pratar om vid 13.55, garanterat den som saknas!
Så även om jag får av clipsen så kommer jag inte åt att sätta på en o-ring utan att skruva isär hela maskinen!
 
Har du en bättre avbitare eller plåtsax så nyper du bara av den lilla böjen på låsbygeln. Den kommer sitta kvar ändå när du sätter tillbaka den efter packningsbytet om du inte vänder högtrycken upponer.
 
Tvätten inlämnad, knöt näven i fickan o kröp till korset!
Återkommer när jag hämtat o vet va felet va!
Återigen vill jag inte rekommendera någon någonsin att köpa kärcher 😃
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Haft kärcher och Nilfisk, men när den sista nilfisken sköt ventilhuset i delar efter ca 5 års biltvättande slog jag förra året till på en AVA P60 evolution. Rakt ur förpackningen kändes den som mer kvalitet. Bara nyttjat den sen midsommar förra året så hur den står sig får tiden utvisa.
 
Killen som fixade den ringde idag så jag frågade vad som var fel!
Kopplingen svarade han, alltså ingenting som fattades, men om jag förstod honom rätt satt mässingsdelen rätt, men felaktigt istucken från insidan, alltså tvungen att dela på hela maskinen för att få ihop den!
 
  • Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
Har fått exakt samma problem med min K5, ca 4 år gammal. Pissar ut vatten på samma ställe.
Har fått ut sprinten men det hjälper.
Får öppna upp hela maskinen och se om något lossnat inifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.