I
electroluxaren skrev:
ser ut som gjutgods,dvs poröst
smitt är starkare,böjs istf går av
Eftersom dörrarna är mindre än på ett standardskåp och därmed väger mindre i sig själv och samtidigt som de har mindre utrymme för grejer vilket gör att belastning minskar ytterligare så kan man anta att de håller längre.

Skulle de ändå gå sönder så har skåpet 5 års garanti och har garantin gått ut så kostar ett nytt fäste strax under 300 kr på fixparts.
 
A
I IronG skrev:
Eftersom dörrarna är mindre än på ett standardskåp och därmed väger mindre i sig själv och samtidigt som de har mindre utrymme för grejer vilket gör att belastning minskar ytterligare så kan man anta att de håller längre.

Skulle de ändå gå sönder så har skåpet 5 års garanti och har garantin gått ut så kostar ett nytt fäste strax under 300 kr på fixparts.
Så kan man se på det även om det inte är allt igenom korrekt
 
A
Vonelffors Vonelffors skrev:
Förmodligen ingenting
Du menar att ingenting kan hända med detta skåpet eller att IKEA inte kommer att göra någonting?
 
Har precis renoverat hela huset och har blandade vitvaror. Så lite Ikea som möjligt men orkade inte ersätta vissa av dem.

Tvätt: Bosch
Tork: Bosch

Frys: Ikea inbyggd
Kyl: Ikea inbyggd
Ugn: Bosch
Micro: Bosch
Disk: Ikea (inbyggd, Bosch?)
Häll: Ikea med fläkt, reklamerad pga att den inte levde upp till förväntningarna
Ny häll: Siemens
Ny fläkt: Siemens

Tänkte faktiskt gör en egen tråd om mina upplevelser md vitvarorna då jag upplever att IKEA könsmässigt inte är vad det har varit.
Vill du veta något om ovanstående kan jag skriva här. Vill inte kapa tråden.

Men snabbt skrivet så fungerar kontakten vid reklamationer med Ikea väldigt bra.
 
A
D Dr Benz skrev:
Har precis renoverat hela huset och har blandade vitvaror. Så lite Ikea som möjligt men orkade inte ersätta vissa av dem.

Tvätt: Bosch
Tork: Bosch

Frys: Ikea inbyggd
Kyl: Ikea inbyggd
Ugn: Bosch
Micro: Bosch
Disk: Ikea (inbyggd, Bosch?)
Häll: Ikea med fläkt, reklamerad pga att den inte levde upp till förväntningarna
Ny häll: Siemens
Ny fläkt: Siemens

Tänkte faktiskt gör en egen tråd om mina upplevelser md vitvarorna då jag upplever att IKEA könsmässigt inte är vad det har varit.
Vill du veta något om ovanstående kan jag skriva här. Vill inte kapa tråden.

Men snabbt skrivet så fungerar kontakten vid reklamationer med Ikea väldigt bra.
IKEA är väl ganska könslöst eller?
 
electroluxaren skrev:
Du menar att ingenting kan hända med detta skåpet eller att IKEA inte kommer att göra någonting?
Det senare
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
I
När jag startade tråden skrev jag:

Om man vill bidra med sina egna personliga upplevelser gällande IKEA och deras vitvaror så uppskattas det.

Allt som inte är egna personliga upplevelser undanbedes då de inte tillför något värde för de som eventuellt läser detta.
Den typen av information kan man vid behov Googla fram själv.

Vore tacksamt om det respekterades!
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
I
D Dr Benz skrev:
Har precis renoverat hela huset och har blandade vitvaror. Så lite Ikea som möjligt men orkade inte ersätta vissa av dem.

Tvätt: Bosch
Tork: Bosch

Frys: Ikea inbyggd
Kyl: Ikea inbyggd
Ugn: Bosch
Micro: Bosch
Disk: Ikea (inbyggd, Bosch?)
Häll: Ikea med fläkt, reklamerad pga att den inte levde upp till förväntningarna
Ny häll: Siemens
Ny fläkt: Siemens

Tänkte faktiskt gör en egen tråd om mina upplevelser md vitvarorna då jag upplever att IKEA könsmässigt inte är vad det har varit.
Vill du veta något om ovanstående kan jag skriva här. Vill inte kapa tråden.

Men snabbt skrivet så fungerar kontakten vid reklamationer med Ikea väldigt bra.
Jag tror, för allas bästa, att en egen tråd är det bästa.
Men lägg gärna en länk härifrån till din tråd så att de som läser här enkelt kan hitta tråden med dina erfarenheter.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
I IronG skrev:
Jag tror, för allas bästa, att en egen tråd är det bästa.
Men lägg gärna en länk härifrån till din tråd så att de som läser här enkelt kan hitta tråden med dina erfarenheter.
Absolut. Gör så. 😊
 
  • Gilla
IronG
  • Laddar…
I
Nu har vi använt vår IKEA Vinterkall i drygt 1 månad och känslan av att ha gjort rätt val sitter fortfarande i.

Det vi uppskattar allra mest är nog bredden på kylen, att allt finns åtkomligt i normal brösthöjd. Den tiden när man måste böja sig ner för att kolla vad som finns / få tag i grejer på de nedersta hyllorna är förbi.🙂

Ljuset i kylen är väldigt starkt, en del kan nog uppleva det för starkt men vi gillar det!

Vår tidigare kombi av Kyl & Frys var tidvis rätt så bullrig (ålder & slitage ?) medan detta är knäpptyst.

Att ha fryslådor inser vi nu är det mest naturliga i världen. Vi kommer aldrig att gå tillbaka till en frys med dörr. Att det är två lådor är en stor fördel mot att bara ha en. Med två lådor blir djupet precis lagom. Dessutom har varje fryslåda en grund låda överst som enkelt skjuts undan när man vill åt den djup inunder.

Allt som allt så är vi väldigt nöjda med Vinterkall. Återstår nu att se om den långsiktiga kvalitén på alla ingående komponenter också är bra.
 
  • Gilla
Villehund och 1 till
  • Laddar…
A
Det du vittnar om gäller alla frenchdoor skåp med lådor och är deras fördelar. inget specifikt för ikeas
men tiden får utvisa om ikeas lever lika länge
 
I
Jag tänkte att jag skulle göra en uppdatering av vår erfarenhet med IKEA Vinterkall och den blir mycket kort
för vi är otroligt nöja med skåpet.

Nu är det fortfarande nytt men det bara fungerar och det är TYST!

Vi har tidigare alltid haft dubbla skåp men det kommer vi aldrig mer att ha. Att ha tillgång till hela kylen utan att behöva bocka sig ner är en FRÖJD!

Att sen ha fryslådor i stället för dörrar visade sig också vara helt rätt!
 
  • Gilla
Bj68 och 2 till
  • Laddar…
I IronG skrev:
Jag tänkte att jag skulle göra en uppdatering av vår erfarenhet med IKEA Vinterkall och den blir mycket kort
för vi är otroligt nöja med skåpet.

Nu är det fortfarande nytt men det bara fungerar och det är TYST!

Vi har tidigare alltid haft dubbla skåp men det kommer vi aldrig mer att ha. Att ha tillgång till hela kylen utan att behöva bocka sig ner är en FRÖJD!

Att sen ha fryslådor i stället för dörrar visade sig också vara helt rätt!
Detta va ju så lustigt, tänkte precis på denna tråden och skulle just gå in och fråga om en uppdatering. Va roligt att du är nöjd!
 
  • Gilla
IronG
  • Laddar…
I IronG skrev:
Jag tänkte att jag skulle göra en uppdatering av vår erfarenhet med IKEA Vinterkall och den blir mycket kort
för vi är otroligt nöja med skåpet.

Nu är det fortfarande nytt men det bara fungerar och det är TYST!

Vi har tidigare alltid haft dubbla skåp men det kommer vi aldrig mer att ha. Att ha tillgång till hela kylen utan att behöva bocka sig ner är en FRÖJD!

Att sen ha fryslådor i stället för dörrar visade sig också vara helt rätt!
Fantastiskt det har ju snart gått ett helt år!!! verkligen hög kvalitet! Vem kunde ana det 9 månader OMG!
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
I
returen returen skrev:
Fantastiskt det har ju snart gått ett helt år!!! verkligen hög kvalitet! Vem kunde ana det 9 månader OMG!
Men jag skev ju precis det, tycket jag för jag vet ju att det finns en hel massa medlemmar som håller på med ordbajseri!! 😆😆😆

Jag skrev: "Nu är det fortfarande nytt men det bara fungerar och det är TYST!"

Var det något som var oklart eller otydligt med att det fortfarande var NYTT???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.