Tog hjälp för att renovera vår glasveranda. Inte alls nöjd med resultatet men tyvärr är firman nedlagd. Hur kan jag täta dessa mellanrum på bästa sätt? Jag vill testa med traditionell lösning och linoljekitt men osäker på om det blir bra? Om jag ska använda silikon vilket kan passa?
 
  • Bilden visar ett närbildsfoto av en glasveranda med otäta mellanrum runt fönstret och eventuellt skadat kitt på vitmålad träram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vitmålad fönsterram på en glasveranda med synliga sprickor och mellanrum längs kanten som behöver tätas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det där är nersidan av fönstrets utsida bör det till att börja med sitta ett bleck där, som lutar utåt och leder bort vatten.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Om det där är nersidan av fönstrets utsida bör det till att börja med sitta ett bleck där, som lutar utåt och leder bort vatten.
Det sitter bleck på de andra tre sidorna, inte på denna. Då är det främst ett bleck som ska till alltså.
 
MultiMan
Fönsterbleck är ett måste. Svarade inte innan då jag trodde det var sidan på fönstret. Är det underkant måste det alltid finnas fönsterbleck.
 
N NedreDuvbo skrev:
Det sitter bleck på de andra tre sidorna, inte på denna. Då är det främst ett bleck som ska till alltså.
Ja, precis!
 
  • Gilla
NedreDuvbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.