Hej!

Jag har en radiator som läcker. Det droppar vatten mellan 1 och 2. Jag har fått loss muttern vid 3 som syns på bild. Mitt problem är att jag inte kan rubba 1 eller 2. Så tanken var att skruva loss 3 och sedan vrida hela böjen och täta mellan 1 och 2. Men vid 3 går det motsatta röret in och hindrar från att kunna rotera böjen. Nån som har en ide på hur det går att lösa?
 
Så vi slipper pdf:en...
Gammalt, rostigt rörsystem med fem märkta linjer som pekar på olika skadade områden på rörets yta, uppåt för att ansluta till en vägg bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Wolf och 2 till
  • Laddar…
Gasolbrännare och hetta upp 1 ordentligt? Sätt t.ex. någon gammal blöt gipsskiva som skydd mot vägg och golv.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
J Josth skrev:
Gasolbrännare och hetta upp 1 ordentligt? Sätt t.ex. någon gammal blöt gipsskiva som skydd mot vägg och golv.
Är det 1 som ska skruvas loss alltså?
 
Ser ut som den yttre delen men det är jättesvårt att säga säkert. Kan även vara 2 som måste skruvas loss efter man öppnat vid 3 och 4. Mycket värme brukar hjälpa när det rostat fast.
 
J Josth skrev:
Ser ut som den yttre delen men det är jättesvårt att säga säkert. Kan även vara 2 som måste skruvas loss efter man öppnat vid 3 och 4. Mycket värme brukar hjälpa när det rostat fast.
Kanske är dags att skaffa en gasolbrännare nu då 😊
 
H
mr.Wolf mr.Wolf skrev:
Kanske är dags att skaffa en gasolbrännare nu då 😊
Eller 2 större pollygriper.

Hur stora har du idag?
 
Kan du inte lossa även andra kopplingen till radiatorn?
 
H H-Thomasson skrev:
Eller 2 större pollygriper.

Hur stora har du idag?
Det visade sig att läckan kom från den gängan jag redan fått loss och att det hade runnit längs röret och droppat i böjen. Så problemet är löst 🙂
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Kan du inte lossa även andra kopplingen till radiatorn?
De sitter fast hårt och är svåra att komma åt. Men problemet är som sagt löst. Får ta tag i detta igen om jag skulle behöva i framtiden 🙂

Tack för hjälpen alla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.