Hej

Har ett litet hus i lekstugestorlek innehållande dassbänk (separett), handfat, vvb och dusch.

Det finns en högt placerad frånluftsventil i duschen samt 3st ventiler i ankelhöjd varav två är till utrymmet under bänken där hinken står. En av dessa sitter i luckan för hinken och den har jag kompletterat med en solcellsfläkt (frånluft).

Vi skulle vilja ha en badrumsfläkt i duschen men hur ska vi komma ifrån/motverka att lukten från hinken drar in i stugan istället för ut..?

Tacksam för era tips och idéer! 😊
 
  • Rött litet hus med vitt dörr och taklist, sett från utsidan. Huset står på en liten uteplats med trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Litet badrum med en dusch, handfat, dassbänk med lock och frånluftsventil på höger sida. Flera ventilationsöppningar synliga, både högt och lågt placerade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en röd fasad med en uteluftsventil i metall. En vit ventilationsdetalj ligger på en träspaljé i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K keihin84 skrev:
Hej

Har ett litet hus i lekstugestorlek innehållande dassbänk (separett), handfat, vvb och dusch.

Det finns en högt placerad frånluftsventil i duschen samt 3st ventiler i ankelhöjd varav två är till utrymmet under bänken där hinken står. En av dessa sitter i luckan för hinken och den har jag kompletterat med en solcellsfläkt (frånluft).

Vi skulle vilja ha en badrumsfläkt i duschen men hur ska vi komma ifrån/motverka att lukten från hinken drar in i stugan istället för ut..?

Tacksam för era tips och idéer! 😊
Ni kan sätta en fläkt som går igång vid hög luftfuktighet , dvs dusch. Den kan även gå på lågvarv konstant om det inte stinker.
 
Ja precis men det är ju det jag tänker/tror blir problemet…ska man ha en fläkt med högre kapacitet för utrymmet under bänken som alltid går samtidigt som duschfläkten går..? 🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.