tommib
Skåpets baksida ska nog gärna vara ca 5 cm från vägg, för värmeavgivning. Kolla installationsanvisningen.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Skåpets baksida ska nog gärna vara ca 5 cm från vägg, för värmeavgivning. Kolla installationsanvisningen.
Det står inget mått där, men enligt illustrationen står skåpet så att de två distanserna tar i bakomliggande vägg. Dessa är nog 2 cm.
 
jarlh jarlh skrev:
Det var mer arbete än förväntat. Att få in kylskåpet på en pirra var det enklaste. (Säckakärra heter det - och inget annat, har jag fått lära mig av grannen. Grannen agerade även styrman och viss lyfthjälp över trappstegen.)

Men eftersom vi tidigare haft integrerat kylskåp men nu köpt ett fristående har vi lärt oss att vi har dubbla golv, för under nuvarande golv ligger ett till parkettgolv. Fast under köksskåpen ligger bara det undre golvet, så där fick vi fylla i med en skiva tillsågad av nermonterade köksstommen.

Bakom kylen visade sig även en äldre färg på väggarna, så nu fick vi även måla för att slippa se gult runt om nya kylen. Först målade vi med för matt färg, sedan med lagom blank.

Vägguttaget fick flyttas eftersom nya skåp är helt plana på baksidan och vi vill inte ha skåpet halvdecimetern ut från väggen.

Nu har jag precis hängt om dörr och grönsakslådor. I morgon när färgen torkat ska skåpet ställas på plats.
och det är nu man upptäcker att det är fel på det nya skåpet...
 
returen returen skrev:
och det är nu man upptäcker att det är fel på det nya skåpet...
Än så länge fungerar det som det ska.
 
Nu är det förvisso redan inne men ett vanligt standardskåp bär man utan problem på två, även om det ska upp 7 våningar i ett trapphus.
Har man en pirra/säckkärra så löser man det själv så länge det inte är allt för många trappsteg, har man en pirra som fixar trappor löser man rätt många våningar själv också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.